National Geographic już to wie, a kolejni nadejdą za chwilę. Już wkrótce, zamiast na Netflixa, fani mediów społecznościowych i seriali, klikać będą na Instagrama. Jak to możliwe?

Profil National Geographic na Instagramie śledzi już niemal 53 miliony followersów, z czego absolutnie każdy uwielbia to konto za niesamowity content. NatGeo to ogromna społeczność, ceniąca sobie jakość, nowoczesność i konkurencyjność profilu. Nic więc dziwnego, że National Geographic postanowiło podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.

Eksperyment na miarę mistrza

W sierpniu, na profilu NatGeo opublikowany zostanie serial o fotografii. Jeśli eksperyment wypali, już wkrótce kolejne marki pójdą w ślad National Geographic i zaczną produkować seriale, które wytyczą tor nowej komunikacji w marketingu cyfrowym. Może to dzięki fotografiom profil NatGeo uzyskał taką, a nie inną ilość fanów, ale gigant nie ukrywa, że chce iść w stronę video. To właśnie content video angażuje bardziej niż zdjęcia, nie wspominając o tym, że dotychczasowe, 15-sekundowe klipy publikowane na kanale NatGeo miały ponad 3 miliony odsłon.

Photo by @BrianSkerry. A Great White Shark attacks a seal decoy off Monomoy Island on Cape Cod, Massachusetts. Since about 2009, this region has become a newly forming hub of white shark activity. The sharks arrive in summer to feed on gray seals. According to historical record, the seals here were wiped out in the late 1600s and have only rebounded in recent years due to the Marine Mammal Protection Act of 1972. Unlike great whites in other regions of the world, the sharks here seem to be using different feeding strategies to hunt the seals, often feeding in shallow water. Among the science being done by researchers is a predation study examining these behaviors. To learn more about these animals check out the July issue of National Geographic Magazine @natgeo, and follow @BrianSkerry on Instagram. @thephotosociety #greatwhitesharks #cape #cod #nature #predator #marine #biology #summer #of #sharks #photooftheday

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika National Geographic (@natgeo)

Photo by @renan_ozturk // #TheLastHoneyHunter assignment ~ Words by @m_synnott ~ “I’m getting stung and I’m missing the shot,” says Renan. “Try to spin me back towards the wall.” I reach out my leg and give Renan a kick. As my foot pushes off his shoulder, he starts rotating back towards the wall, while I spin in the opposite direction. Soon I’m gazing out over the valley and through the branches of a tree that hangs off the lip of this 300-foot overhanging honey cliff. The spin continues, and a few seconds later I’m face to face again with Renan, who is writhing in frustration on the end of his rope like a fly caught in a spider’s web. ~ The endless rotations continue. Over Renan’s shoulder I can see Maule Dhan #thelasthoneyhunter clinging to his homemade ladder with one hand while he scrapes dark clumps of bees off a nearby hive with a 20-foot bamboo pole. Each swipe at the hive triggers an explosion of angry bees that fill the air around us. My gloves are covered with dozens of bees, many of which have their stingers buried in the nylon. Like a barbed hook, a stinger won’t come out once it has been set. This has fatal consequences for the bees. When they try to fly away, the stinger slowly disembowels them, pulling a ropy orange tendril out of their abdomen. ~ Renan and I are wearing bee suits, so our stings are minimal. Maule isn’t so fortunate. Back in camp, the honey hunters gather around him and pick the stingers one by one out of his swollen face and hands. “The bees have thousands of babies in those hives,” says Maule. “The bees are smart. So it makes sense that they would come after us.” ~ For more on this assignment follow the team @taylorfreesolo @jetbutterflies @ben_knight @m_synnott @renan_ozturk

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika National Geographic (@natgeo)

Co ciekawe, National Geographic już pracuje nad kolejnymi pomysłami seriali, które dotyczyć mają przede wszystkim podróży, życia przewodników i wyjaśniania najpopularniejszych pytań, które trapią mniej lub bardziej zaawansowanych podróżników. Content będzie publikowany również na innych kanałach społecznościowych, na których trwać będzie od 90 sekund do 3 minut.

Rozwój przede wszystkim

Ponadto, firma umacnia swoje działania w wirtualnej rzeczywistości z nowym studio, które kontynuować będzie (kolejny) eksperyment National Geographic. Firma na Facebooku udostępniła cztery filmy VR, które osiągnęły liczbę ponad 30 milionów odtworzeń. Nic dziwnego, że NatGeo chce iść o krok dalej. Jednym z ostatnich “dzieł” dodanych na oficjalny profil na Facebooku, jest 360-stopniowy film, który zapiera dech w piersiach.

Biorąc pod uwagę fakt, że według danych Cisco, do 2020 roku, aż 75% globalnego ruchu mobilnego stanowić będzie właśnie content video, a do tej pory czas, którzy użytkownicy Instagrama poświęcali na oglądanie treści videom, wzrósł o ponad 40%.

Wyścig zbrojeń

Wydawcy, tacy jak National Geographic mają zdecydowaną przewagę w wyścigu zbrojeń. Głównie dlatego, że mają swój bastion fotografów, kamerzystów i dziennikarzy, którzy tworzą treści do istniejących kanałów społecznościowych firmy, dzięki czemu budowanie zasobów nie musi odbywać się od podstaw. Nie oznacza to jednak, że pozostali są na straconej pozycji. Profesjonalne filmy można tworzyć iPhone’ami, dobre zdjęcia można pstrykać niemalże każdym smartfonem, a reklama na Instagramie (póki co) nie należy do najdroższych.