Loading...
X

5 praktycznych porad, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie na blogu lub portalu firmowym

photo-1452457750107-cd084dce177d

Jak zachęcać odwiedzających naszą stronę do aktywności i spędzenia czasu na niej? Oto 5 sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników.

1. Uprość proces rejestracji

W wielu przypadkach proces rejestracji wymaga uzupełnienia wielu danych, a przede wszystkim jest czasochłonny. Szukanie na stronie odnośnika do rejestracji/logowania czy znaczna ilość pól do wypełnienia zniechęca odwiedzających stronę. Użytkownicy lubią szybko i prosto dotrzeć do tego, czego w danej chwili potrzebują i szukają. Dlatego warto umieścić panel do logowania w centrum strony, a przy rejestracji poprosić tylko o najważniejsze i niezbędne informacje. O uzupełnienie reszty można postulować np. w ustawieniach konta. Dobrym przykładem takich działań jest strona dla programistów Codecademy. Aby rozpocząć programowanie wystarczy zarejestrować się wypełniając zaledwie trzy pola. W styczniu 2016 zanotowano 25 milionów użytkowników strony, co świadczy o tym, że nieskomplikowane założenie konta przyciąga internautów.

Codecademy.com
Codecademy.com
Codecademy.com
Codecademy.com

2. Uświadom korzyści płynące z rejestracji

Aby zwiększyć zaangażowanie na stronie warto uświadomić użytkownikowi, jakie korzyści płyną z posiadania konta. Umieść tego typu informacje przy formularzu rejestracji, wówczas użytkownik będzie bardziej zorientowany na profity i nie zrezygnuje z procesu zakładania konta oraz podania informacji o sobie. Użytkownicy lubią wiedzieć, co mogą zyskać – dzięki wyeksponowaniu takich informacji stają się bardziej świadomi i przekonani o użyteczności konta. Tego typu zabiegi można dostrzec na stronie Ikei i Empiku. Obie marki zwracają uwagę na zalety założenia konta w ich witrynie.

Empik.pl
Empik.pl
Ikea.pl
Ikea.pl

3. Zaprezentuj powiązane posty

Jeśli prowadzisz bloga lub portal firmowy, na których publikujesz regularnie treści na różne tematy, możesz zachęcić użytkowników do przeczytania postów o podobnej tematyce. W przypadku WordPressa należy zainstalować jedną z wtyczek:

  • Related Posts – dzięki niej ręcznie wybierzemy posty, które na końcu postu pojawią się jako powiązane
wordpress posts
WordPress.org/plugins
  • Contextual Related Posts  umożliwia zarówno ręczne jak i automatyczne szukanie i dodawanie postów związanych z opisywaną tematyką
contexuta
WordPress.org/plugins
  • Related Posts Slider – ukazuje podobne wpisy w formie slajdera, który można umieścić w dowolnym miejscu strony
slaider
WordPress.org/plugins

4. Wyeksponuj najczęściej czytane posty

Gdy coś jest „naj” przyciąga naszą uwagę i sygnalizuje, że wielu użytkowników uważa to za wartościowe. Dlatego w kolumnie obok postu warto prezentować najchętniej czytane posty. Dla korzystając z WordPressa przydatna może okazać się wtyczka WordPress Popular Posts, która cieszy się dużą popularnością.

related pots
WordPress.org/plugins

5. Pozwól na wybór treści newslettera

Właściwie każda odwiedzana przez nas strona pozwala na wygenerowanie opcji newslettera . Jednak nadmiar informacji przychodzących na skrzynkę pocztową jest traktowany przez odbiorców jak SPAM. Warto, aby użytkownik spersonalizował newsletter i wybrał tematy na temat których chciałby otrzymywać informacje. Zawęzi on swój obszar zainteresowań contentem i wykaże oczekiwania wobec naszej strony. Ciekawe rozwiązanie w tej kwestii prezentuje strona MAC Edukacja – możemy zaznaczyć na liście tematy z którymi chcielibyśmy być na bieżąco.

newsletter
Mac.pl

Zaprezentowane rozwiązania nie są bardzo wymagające ani czasochłonne do wcielenia, a wykorzystują potencjał i treści już przez nas wytworzone. Stosując je pozwolimy użytkownikom na łatwe założenie konta i otrzymanie informacji jakie korzyści za tym idą, na przekierowanie do podobnych lub najchętniej czytanych treści i selekcję informacji, których poszukują.

Top

free newsletter templates powered by FreshMail