TikTok rozwija się w zaskakującym tempie, zdobywając każdego miesiąca miliony nowych użytkowników. Takie warunki są wprost idealne dla specjalistów od content marketingu, którzy coraz częściej sięgają po reklamy na TikToku w wielu ciekawych formatach.

TikTok, czyli przestrzeń dla wideo marketingu

Platforma społecznościowa TikTok rejestruje średnio miliard użytkowników w skali miesiąca. Wszystko za sprawą atrakcyjnych materiałów wideo, które można przeglądać niemalże w nieskończoność. Spersonalizowany content w rozrywkowej formie skutecznie podtrzymuje zaangażowanie internautów, zachęcając do reakcji na najciekawsze materiały.

Nie dziwi więc, że potencjał tej platformy społecznościowej wykorzystują reklamodawcy, dla których podstawowym narzędziem jest TikTok For Business. Pełni on funkcję analogiczną do Meta Business Suite, umożliwiając firmom tworzenie kampanii reklamowych bogatych w różne formaty. W przypadku platformy TikTok podstawowym narzędziem jest wideo content marketing.

Czytaj też: Czym są podcasty wideo i dlaczego warto je nagrywać?

Formaty reklam na TikToku

TikTok udostępnia kilka formatów reklam, które pozwalają realizować firmom rozmaite cele biznesowe. Sprawdźmy, w jakiej formie można prowadzić kampanię wideo content marketingową na TikToku.

In-Feed – angażujące reklamy wideo

Reklamy In-Feed, jak sama nazwa wskazuje, zamieszczane są w feedzie – stronie, na której użytkownik ma dostęp do wszystkich materiałów wideo. W przypadku TikToka jest to sekcja „Dla Ciebie” i zarazem pierwsza strona, z jaką użytkownik ma styczność po wejściu na platformę.

Popularność i wysoka skuteczność reklam In-Feed wynika właśnie ze sposobu ich ekspozycji. Krótkie reklamy zamieszczane w feedzie są często odbierane przez użytkowników jako naturalny content. Wszystko dlatego, że znajdują się pomiędzy właściwymi materiałami, które użytkownik przegląda na co dzień.

Format ten reklamodawcy wykorzystują do promowania marki, prezentacji firmowej oferty lub konkretnego produktu. Często wykorzystuje się go również do zwiększania ruchu na stronie internetowej, ponieważ w reklamie In-Feed można zamieścić link do swojej witryny.

Jak promować bloga firmowego? Dowiedz się więcej

Brand Takeover, czyli skuteczny branding

Reklama Brand Takeover służy przede wszystkim do zwiększania rozpoznawalności marki. Występuje w formie krótkiego materiału wideo lub atrakcyjnej grafiki wyświetlanej przez kilka sekund. W przypadku contentu wideo najlepszym rozwiązaniem jest materiał o długości 3–5 sekund.

Podobnie, jak w przypadku formatu In-Feed, z reklamą Brand Takeover użytkownik zapoznaje się bezpośrednio po wejściu na platformę TikTok. Czas ekspozycji jest krótszy, ale reklama jest pełnoekranowa i niemożliwa do pominięcia przez użytkownika. CTR (Click Through Rate, współczynnik klikalności) w przypadku tego formatu reklamy wynosi średnio 10%.

Branded Hashtag Challenge

TikTok słynie z wyzwań, które użytkownicy chętnie podejmują, nagrywając materiały wideo i opatrując je właściwym hashtagiem. Potencjał ten wykorzystują również reklamodawcy, korzystając z Branded Hashtag Challenge.

Hashtag challenge to doskonała forma promocji marki na szeroką skalę. Kampanie reklamowe współtworzą sami użytkownicy TikToka, podejmując wyzwania zaprojektowane przez firmy. Efekty są zaskakujące – przykładem jest kampania eBay, która poskutkowała stworzeniem aż 773 tysięcy materiałów zgodnych z koncepcją firmy.

TopView, czyli jak wyróżnić markę na rynku

Kolejny ciekawy format to TopView, czyli pełnoekranowy content wideo, z którym użytkownik ma styczność zaraz po wejściu na platformę. Zaletą TopView jest możliwość całkowitej monopolizacji przestrzeni reklamowej na aż 24 godziny. Z tego powodu jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji na TikToku. Reklamodawcy wykorzystują ten format przede wszystkim do zwiększania świadomości i atrakcyjności marki

Czytaj też: AIDA, czyli podstawowa zasada skutecznego marketingu treści

TikTok i skuteczny content

Znajomość formatów reklam dostępnych na TikToku to dobry początek. Jednak nawet najlepsze narzędzia marketingowe nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie zadbamy o atrakcyjną treść. W jaki sposób tworzyć angażujące reklamy na TikToku?

Taneczny wideo content

Prezentacja tanecznych umiejętności w rytm popularnych utworów muzycznych to codzienność na TikToku. Wielu reklamodawców tworzy wokół tego zjawiska całą koncepcję kampanii marketingowej, projektując Hashtag Challenge z udziałem profesjonalnych tancerzy.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na taką formę kampanii, pamiętaj, by zwrócić szczególną uwagę na warstwę muzyczną. Atrakcyjny podkład dźwiękowy w reklamach na TikToku to podstawa.

Angażujące filmy instruktażowe

Najskuteczniejsze reklamy to takie, które przypominają naturalny content wideo udostępniany na platformie. Jako że dużą popularnością na TikToku cieszą się różnego rodzaju tutoriale, warto wykorzystać tę formę do prezentacji wybranych produktów.

Filmy instruktażowe doskonale sprawdzają się przede wszystkim w branży beauty, która z powodzeniem rozwija swoją działalność reklamową na TikToku. Tutorial przedstawiający na przykład wybraną technikę makijażu to świetny sposób na zaprezentowanie firmowych produktów.

Czym są power words i w jaki sposób je stosować?

Wciągający storytelling

Storytelling znajduje zastosowanie w wielu różnych formach contentu, także w wideo marketingu. Projektując reklamy na TikToku, warto skonstruować historię, która zapisze się w pamięci użytkowników.

Możesz w ciekawy sposób opowiedzieć historię swojej marki, korzystając z formatu reklamy TopView. Materiał wideo powinien angażować odbiorcę już od pierwszej sekundy i podtrzymywać jego zainteresowanie wciągającą fabułą.

Pamiętaj, że content musi być dostosowany do oczekiwań Twoich potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że większość użytkowników TikToka to osoby w wieku 18–24 lata. Dlatego platforma ta sprawdzi się doskonale przede wszystkim w przypadku tych firm, których grupa docelowa mieści się w tym przedziale wiekowym.