Niby wszyscy wiedzą, o co chodzi, ale gdy przychodzi “co do czego”, rzadko kiedy można uzyskać pełną odpowiedź, czym tak naprawdę są AdWordsy oraz dlaczego są tak ważne dla każdego Content Marketera. No właśnie, o co chodzi z AdWordsami?
Najprościej rzecz ujmując, kampanie AdWords, to system wymyślony przez giganta IT – Google, a który pozwala na wyświetlanie reklam zarówno w wyszukiwarce, jak i na stronach należących do sieci reklamowej Google. W praktyce, oznacza to sponsorowane linki, które pojawiają się podczas korzystania z wyszukiwarki, w okolicach wyników wyszukiwania.
Co dają AdWordsy?
Jak zapewnia Google, taki rodzaj reklamy, nie tylko pozwoli firmie na rozwój, ale także zyskanie nowych klientów. To, co jest najważniejsze, to fakt, że reklamodawca wybiera SAMODZIELNIE miejsce, w którym pojawi się jego reklama oraz ma pełną KONTROLĘ nad prowadzoną kampanią, którą w każdym momencie może modyfikować.
Dlaczego warto?
To, że content marketing jest ważną częścią strategii reklamowej nie ulega wątpliwościom. Narzędzie takie jak AdWords, w przypadku marketingu treści, może stać się maszyną reklamy natywnej i elementem jeszcze mocniej pobudzającym działania content marketingu. Ponadto, AdWordsy zapewniają mnóstwo możliwości dla strategii contentowych i wciąż udoskonalają swoje funkcje.
Jedną z ostatnich, zaproponowaną przez Google, a dostępną póki co w Wielkiej Brytanii (niedługo również w Polsce), jest Shopping Ads for YouTube. Pozwala ona konsumentom na szybkie dokonanie transakcji już z poziomu filmu wideo. A jak wiadomo, to właśnie wideo jest jednym z najmocniejszych elementów content marketingu.