Dobra rada dla wszystkich, uczestniczących w magicznym świecie content marketingu – konwertujcie swoje treści na slajdy i zapewniajcie większy ruch na Waszych stronach. W jaki sposób?

Ale jak to? Tworzyć najpierw artykuły, a potem przetwarzać je na slajdy? Tak, dokładnie o to  chodzi. Więcej metod promujących treść, będzie równe większemu zainteresowaniu, a w efekcie wyższym wskaźnikom ruchu na stronie.

Do rzeczy

PowerPoint i Keynote – doskonale znane narzędzia, służące w głównej mierze do prezentacji i jednocześnie niezwykle… nudne. Umówmy się – zrobienie prezentacji w PP jest już tak rozpowszechnione, że niezwykle ciężko zrobić jest taką, która kogokolwiek naprawdę zaciekawi. Jednakże, nawet jeśli nie raz pojawiały się głosy o śmierci PowerPointa, na całym świecie, wciąż czerpiemy z tego narzędzia to, co najważniejsze – slajdy. Czytamy je, tworzymy je i udostępniamy je dalej. Tyle tylko, że dziś robimy to (a przynajmniej powinniśmy) za pomocą innego narzędzia – SlideShare.

To ekstremalnie olbrzymie miejsce, w którym można nie tylko uzyskać cenne informacje, ale również się nimi podzielić. SlideShare, to platforma wymiany prezentacji multimedialnych, należąca do LinkedIn i skupiająca w sobie ponad 70 milionów użytkowników. Dlaczego SlideShare jest marzeniem każdego content marketera? Po pierwsze, generuje leady, po drugie, SEO tego narzędzia jest zabójczo wysokie. Każdego miesiąca, udostępnia się średnio 400 tysięcy prezentacji, których autorami są autorytety z całego świata.

Jednakże, pomimo tak oczywistych korzyści płynących z korzystania z tego narzędzia, niestety, większość marketerów wciąż bardzo sporadycznie decyduje się na upublicznienie swojej prezentacji. A szkoda, bo rezultaty używania SlideShare, mogą wielu zaskoczyć.

Jak robić content marketingowe slajdy?

Cechy narzędzia, jakim jest SlideShare, idealnie wpisują się w cechy content marketingu – ma być wartościowo, atrakcyjnie, treściwie i angażująco.

Efektywny content marketing zaczyna się w momencie, w którym strategia dopasowana jest do grupy docelowej, a jej odbiorcy mogą się z nią identyfikować. Publiczność SlideShare’a z kolei, należy do mocno angażujących się, a wśród nich znajduje się mnóstwo specjalistów z branży. Jednak najważniejszy jest fakt, że publikowana na tym narzędziu treść, jest niezwykle prosta do odtworzenia i o wiele prostsza do “strawienia” przez potencjalnego czytelnika. Ponadto, wartość SEO na tej platformie jest tak wartościowa, że każdy content tę wartość również posiada. A to już ogromny plus.

SlideShare jest świetnym komponentem każdej strategii content marketingowej, a przekonwertowanie treści w slajdy powinno być nieodzownym ruchem ze strony każdego, kto uczestniczy w realizacji tejże strategii. O czym warto pamiętać?

  • Upewnij się, że szkic Twojego artykułu jest jasny i będzie go można przekazać w logiczny sposób na slajdach
  • Użyj jednego slajdu do wymienienia Twojej koncepcji
  • Użyj kolejnych slajdów do rozwinięcia koncepcji
  • Upewnij się, że jeden slajd zawiera tylko jedną ideę. Staraj się nie korzystać z punktorów
  • Dodawaj tylko atrakcyjne obrazy – niektóre z nich niech tworzą osobny slajd
  • Nie martw się, że jest dużo slajdów – to nikogo nie odstraszy
  • Niech Twoje prezentacje będą bogate w PRZYDATNE statystyki
  • Nie zapomnij o buttonie Call-To-Action na samym końcu prezentacji

Warto

Warto, przede wszystkim z powodu kreowania ruchu na stronę z dodatkowego źródła. Użytkownicy platformy mogą nie być zaznajomieni z daną marką lub produktem, a dostarczenie im treści właśnie poprzez SlideShare, to świetny sposób na dostęp do nowych źródeł ruchu.

Szansą, której nie sposób nie wykorzystać, jest również możliwość dokładnego targetowania. Użytkownicy platformy filtrują poszczególne treści pod kątem swoich oczekiwań – wykorzystaj ten fakt i stwórz potrzeby Twojej grupy docelowej, która później odwiedzi Twoją stronę w celu zyskania większej ilości informacji.

Fakt, że SlideShare zapewnia wysokie ROI, jest kolejnym argumentem, przemawiającym “za”. Biorąc pod uwagę czas przekonwertowania tekstu na prezentację, który jest stosunkowo krótki, zwrot z inwestycji jest wręcz ogromny.

Oczywiście, warto również pamiętać o tym, że nie każdy tekst można w prosty sposób przekonwertować na slajdy. Natura artykułów liczących kilka tysięcy znaków, mocno strategicznych lub z zakresu “how to”, nie leży w formie prezentacji. Jednakże, przy odrobinie twórczego i kreatywnego myślenia, można wyzwolić zupełnie nowy format content marketingowy, a im więcej takich elementów w całej strategii działania, tym większa jej popularność i odbiór.