Przykład poniższej kampanii, doskonale pokazuje, że wcale nie trzeba tworzyć ogromnej ilości treści. Wystarczy, że będą one wartościowe i odpowiednio dopasowane do odbiorców.

Case study kampanii “Letnie chwile szczęścia w Austrii”, będzie równie treściwe, ale i wartościowe oraz inspirujące, jak sama kampania.

Kto: sieć content marketingu ContentStream

Dla kogo: Ambasada Austrii (serwis Ambasady Austrii w Polsce i serwis Austria.info)

Kiedy: marzec – maj 2014

Krok 1 – Grupa docelowa

Grupą docelową kampanii były osoby, chcące spędzić swój wolny czas zarówno w lecie jak i zimie, na łonie natury za granicą. Targetem były zarówno rodziny większe jak i mniejsze.

Krok 2 – Potrzeby grupy

Niezwykle ważnym elementem tworzenia kampanii content marketingowej (ale i nie tylko), jest określenie jakie potrzeby ma konkretna grupa docelowa. W tym przypadku, zdefiniowanie wspomnianych potrzeb przyjęło następujący wzorzec: Osoba chce poznać Austrię, ale niewiele o niej wie, gdyż nigdy tam nie była. Nie zna kosztów, nie wie gdzie nocować, ani gdzie konkretnie jechać. Jest jednocześnie niezwykle ciekawa jakimi ludźmi są Austriacy i jakie są ich nawyki.

Krok 3 – Serwis contentowy

Kolejny krok, to postawienie serwisu www.austria.info, zawierającego ponad 1000 stron. Portal podzielono na 4 główne kategorie: Aktywnie, Cele podróży, Noclegi oraz Informacje ogólne, pośród których znaleźć można najpotrzebniejsze wskazówki, informacje oraz wartościowe treści.

źródło: austria.info
źródło: austria.info

Krok 4 – Kampania “Letnie chwile szczęścia”

Celem kampanii, trwającej od marca do maja 2014 roku, było przede wszystkim skuteczne dotarcie do grupy docelowej, a także przedstawienie Austrii, jako miejsca niezwykle atrakcyjnego na spędzenie tam urlopu oraz prezentacja konkretnych ofert.

Właśnie dlatego,  stworzono serią artykułów, podzielonych na cztery grupy tematyczne: urlop w górach/ jeziora i las/ miasta/ wycieczki rowerowe. Każda z tych kategorii zawierała po kilka artykułów, a cały ruch kierowany był albo do jednej grupy tematycznej, albo do konkretnego artykułu.

źródło: digitalmarketing.netsprint.eu
źródło: digitalmarketing.netsprint.eu

Co ciekawe, witryna austria.info wystartowała ze swoją kampanią, mając “zaledwie” 20 artykułów – oznacza to, że wbrew pozorom, wcale nie trzeba mieć porażającej liczby tekstów, aby osiągnąć sukces.

Krok 5  – Promocja

Według oficjalnych danych, 50% ruchu pochodziło z płatnych kampanii. Prowadzono je w wyszukiwarkach, a także poprzez sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej oraz sieć content marketingową. Do napędzania ruchu przyczyniły się również akcje mailingowe oraz działania prowadzone na Facebooku. 35% wizyt na serwisie, było efektem zoptymalizowania portalu i naturalnych wyników w wyszukiwarkach.

Efekty

Dzięki skutecznym działaniom SEO, a także niezwykle efektywnej sieci ContentStream, kampania okazała się bardzo skuteczna. Uzyskano aż 30% darmowego ruchu z wyszukiwarek, ponad 80% nowych sesji, a także 45% nowych użytkowników na stronie. Co bardzo istotne, to fakt, że współczynnik odrzuceń z ContentStream, okazał się 2 razy niższy aniżeli w przypadku kampanii PPC w Google.