Content marketing to rozwiązanie, w ramach którego przekazujemy odbiorcy pełnię wiedzy i budujemy zaufanie do marki. Twórcy treści muszą przede wszystkim wiedzieć, do kogo mówią contentem – to jest kluczowa informacja, na bazie której budujemy całą strategię – powiedział Grzegorz Miłkowski podczas konferencji InternetBeta. Odnosząc się do skuteczności strategii, CEO ContentHouse podkreślił wagę komplementarności wszystkich działań komunikacyjnych w obszarze content marketingu.

13. edycja konferencji InternetBeta odbyła się w dniach 15-17 września w Kielnarowej koło Rzeszowa. Na scenie pojawiło się ponad 80 prelegentek i prelegentów z wielu branż, m.in. internetowej, marketingowej, NGOs, start-upów czy nowych technologii. W panelu „Zapytaj o SEO”, prowadzonym przez Wojciecha Haremzę, head of SEO @Grupa Icea, udział wziął CEO ContentHouse Grzegorz Miłkowski.

Jakościowy content podstawą strategii

CEO ContentHouse podkreślił fundamentalne znaczenie jakościowych treści w działaniach contentmarketingowych. Podstawą jest zrozumienie potrzeb odbiorcy. Ten sam produkt może być zaprezentowany inaczej, jeśli chodzi o benefity płynące z jego zakupu, w zależności od tego, kogo mamy pod drugiej stronie ekranu. Dzięki contentowi możemy wykreować całą paletę kontekstu, gdzie przez lejek świadomości zakupowej, przeprowadzimy odbiorcę od ogółu do szczegółu – powiedział.

Grzegorz Miłkowski jednocześnie zaznaczył, że strategia contentowa, tak jak strategie dotycząca SEO czy social mediów, powinna być wynikową ogólnej strategii komunikacyjnej marki. Jak dodał, kluczowe znaczenie dla ułożenia skutecznej ścieżki zakupowej dla klienta ma dobór odpowiednich treści, wpisujących się w ekosystem marki. Dużo zależy od celów, jakie marka chce osiągnąć, w związku z czym treści muszą być profilowane pod jej potrzeby – podkreślił.

Jak technologia zmienia sposób konsumpcji treści?

Ważnym aspektem strategii contentowej jest wielowymiarowość działań w obszarze CM. Na jej efektywność wpływ mają nie tylko formaty treści, ale także sposób budowania przekazu. Uważam, że błędem jest rozdzielanie kompetencji wewnątrz firmy na social media, PR i content, bo wszystkie te działania są komunikacją. Celem jest docieranie do świadomości użytkownika, a więc te działania muszą się wzajemnie przenikać i wzajemnie się uzupełniać – stwierdził CEO ContentHouse.

Kolejnym elementem decydującymi o powodzeniu strategii są uwarunkowania technologiczne. Chodzi zarówno o narzędzia analityczne, umożliwiające ocenę skuteczności prowadzonych działań, jak również o nowe technologie związane ze sposobem konsumpcji treści. Przykładem mogą być podcasty, ale w tym obszarze należy spodziewać się znacznie głębszych zmian. Gamechanger technologiczny się pojawi, to będzie zmiana pokoleniowa. Poczekajmy na nią, bo na pewno będzie ciekawa – ocenił Grzegorz Miłkowski podczas konferencji InternetBeta.