Twoja strona ma już osobną zakładkę „blog” wypełnioną dobrymi treściami? Jeśli tak, to czas na kolejny ważny krok w strategii content marketingowej. Rozpoczynamy działania nad ich dystrybucją. Na czym ona polega? Dlaczego trzeba o niej pamiętać? Na jakie drobne, ale ważne elementy zwrócić uwagę? Mamy na to odpowiedzi!

Dlaczego należy zadbać o dystrybucję?

Jako specjaliści z zakresu content marketingu moglibyśmy opowiadać i opowiadać, jak ważne są treści w prowadzeniu Twojego biznesu. Budowanie pozycji eksperta, dzielenie się wiedzą, edukacja w zakresie funkcji i zalet własnego produktu – to tylko początek. Po więcej zapraszamy do artykułu o zaletach prowadzenia bloga firmowego.

Jednak na napisaniu contentu zadanie się nie kończy. Owszem to najważniejszy element pracy, ale poza jego stworzeniem musimy także zadbać, by dotarł on do osób zainteresowanych naszą dziedziną i produktami. Ile to świetnych treści zaginęło w odmętach Internetu (np. na 2 czy, o zgrozo, 3 stronie Google’a!) bo jego twórcy nie zadbali odpowiednio o zasięg. Dlatego dzisiaj przyjrzymy się, w jaki sposób dystrybuować dobry content.

Co to jest dystrybucja?

Dystrybucja to działania pozwalające użytkownikowi zapoznać się z treścią. Ich głównym celem jest dostarczenie użytkownikom Twojego artykułu. Każdy z nas codziennie bombardowany jest ogromną ilością informacji, a wydawcy non stop zabiegają o naszą uwagę. Informacji jest tak dużo, że czasem zapominamy, że chcieliśmy wrócić do treści, jaka wydała nam się wartościowa. Z punktu widzenia content marketingowca to prawdziwa tragedia, bo właśnie stracił odbiorcę, który naprawdę chciał zapoznać się z artykułem. By tego uniknąć warto zadbać o rozpowszechnianiu swojego contentu.

Gdzie dystrybuować swój content?

Social media

Pewnie wielu na samym początku pomyśli o social mediach. To dobry trop, w końcu spędzamy tam wiele czasu – czasem z nudów, dla rozrywki czy szukając ważnych informacji. Niezależnie od algorytmów Facebooka i Instagrama warto wykorzystywać te media do pokazywania starym i nowym odbiorcom swoich treści.

Zastanów, z którego medium najchętniej korzysta Twoja grupa odbiorców i to jemu poświęć najwięcej uwagi. Pamiętaj, że media społecznościowe różnią się miedzy sobą, a posty warto dopasowywać do ich charakteru. Dzięki temu jesteś w stanie pokazać tę samą treść na wiele sposobów.

Media społecznościowe dzięki możliwości share’owania są ważnym elemetem strategii dystrybucji treści. Dobrze napisany, wartościowy artykuł będzie zachęcał użytkowników do naturalnego, organicznego przesyłania go dalej.

Blog

Gdy omówiliśmy już najbardziej oczywistą odpowiedź warto zastanowić się, gdzie jeszcze warto dystrybuować swoje treści. Mając własnego bloga aż żal go nie wykorzystać! W tym wypadku opieramy się na linkowaniu wewnętrznym, czyli umieszczaniu w artykułach kontekstowo powiązanych innych wpisów z bloga. To świetny sposób na przygotowaniu kompleksowej odpowiedzi na zapytania użytkowników. Pisząc artykuł zastanów się, który z wpisów już opublikowanych byłby dodatkową wartością dla czytelnika. I podrzuć mu go! Wszyscy jesteśmy niecierpliwi i chcemy dostać odpowiedzi od razu, więc nie każ czekać.

Linkami możesz rozdzielać bloki tekstu albo umieścić je pod koniec artykułu np. w postaci kafelków. Pamiętaj jednak, by zadbać o to, by po kliknięciu w link otwierał się on w nowej karcie. Dzięki temu użytkownik pozostaje dłużej na Twojej stronie. A Ty dbasz o jego komfort, bo nie ma nic bardziej irytującego niż przeładowująca się strona z nowym artykułem, gdy jesteś dopiero w połowie poprzedniego.

SEO

Gdy mówimy o dystrybucji nie sposób zapomnieć o wyszukiwarkach. To właśnie tam większość z nas wpisuje nurtujące zapytania. Zoptymalizowany pod kątem SEO tekst o wartościowej treści, realnie odpowiadającej na pytania ma duże szanse na wysokie pozycje w Google’u. Mimo że to działania, na które potrzeba czasu, to warto się do nich przykładać i bieżąco optymalizować swoje treści.

Newsletter

Posiadanie własnej listy mailingowej ma wiele zalet. Jedną jest właśnie opcja dystrybucji własnego contentu. W social mediach wiele treści możemy przegapić, natomiast te wysyłane w newsletterze trafiają prosto na skrzynkę mailową Twojego odbiorcy. Jeśli zazwyczaj je otwiera i czyta, to szanse na to, że zapozna się z nimi i tym razem są wysokie. Decydując się na takie działania koniecznie pamiętaj o RODO.

Artykuły sponsorowane

To kolejny sposób na dystrybucję contentu. Wymaga jednak posiadania budżetu na promocję. Dzięki temu będziesz mógł umieścić swój artykuł w innym medium. Musisz brać pod uwagę, że ceny w przypadku angażujących portali mogą być wysokie. Należy pamiętać także, że każde medium ma swoje wymagania, które nasz artykuł będzie musiał spełnić, by się na nim pojawić. Niektóre Twoje tematy mogą zostać odrzucone albo zostaniesz poproszony o zmiany.

Płatne reklamy

To kolejne rozwiązanie promujące Twoje treści, ale wymagające nakładów finansowych. Dzięki płatnej reklamie możesz dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją dziedziną, ale niekoniecznie znających Ciebie i Twoją markę. Dobrze stargetowane reklamy mogą być naprawdę skuteczne i przysporzyć Ci nowych lojalnych odbiorców.

Reklama


Poradnik: Marketing vs recesja
Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski