Wbrew pozorom, pomimo rozwinięcia skrótu API (Application Programming Interface), jego znaczenie jest ważne nie tylko dla programistów. Każdy rozsądny Content Marketer powinien wiedzieć co to jest i “z czym to się je”.

API, to zestaw procedur, protokołów i narzędzi, które wykorzystać można w różnych funkcjach systemu operacyjnego. Co ważne, to właśnie API określa, jak powinny oddziaływać komponenty oprogramowania i pozwala na stworzenie graficznego interfejsu użytkownika (GUI).

No dobrze, ale dlaczego API jest tak ważne dla marketingowców? Wiele platform społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter, stanowi bardzo ważną część strategii marketingowej i komunikacji marki z konsumentami oraz fanami. Te same platformy, na których regularnie umieszczane są treści, zawierają wspomniane już API. Dla marketerów oznacza to nic innego, jak umiejętność porozumiewania się z tymi platformami poprzez uzgodniony zestaw reguł.

Przykład? Jeśli użytkownik kliknie na Facebooku “Lubię to” pod Waszym contentem, Wasza strona internetowa automatycznie aktualizuje swój status poprzez komunikację z portalem, a zmiany widoczne są zarówno dla admina jak i gości. API jest ważne dla marketingowców, ponieważ pozwalają stronom internetowym na autonomiczną komunikację z innymi stronami internetowymi. A to tylko jeden z wielu przykładów, w których można zastosować API.