Według wielu przeprowadzonych badań, budowanie, bardziej znane jako generowanie leadów, to jeden z najważniejszych celów, a zarazem wyzwań dla marketerów.
Czym jest budowanie leadów?
To proces identyfikowania przyszłych klientów, a więc konkretnych osób z konkretnych firm. Kolejnym etapem jest szacowanie gotowości tychże konsumentów do zakupu, aby dostarczyć poszczególne dane do działu sprzedaży po to, aby zmaksymalizować wskaźnik sprzedaży.
Jak się generuje?
Budowanie leadów odbywa się poprzez ujawnianie danych przez potencjalnego klienta. Oczywiście, nie możemy liczyć na to, że będziemy budować naszą bazę klientów “ot tak” – w zamian za ich dane, musimy im zaoferować coś, co przykuje ich uwagę. Może to być wstęp na konferencję, dostęp do interesującego artykułu czy subskrypcja newslettera. Najważniejsze jest tutaj ZAUFANIE, które użytkownik musi po prostu mieć do danej marki, przekazując jej swoje dane.
Kolejny etap budowania leadów, to weryfikacja uzyskanych danych. Dopiero po odrzuceniu danych nieprawdziwych oraz tych, które na pewno nie należą do naszych potencjalnych klientów, a także tych, którzy nie są wystarczająco gotowi do zakupów, można stworzyć listę listę leadów.
Podczas budowania leadów, należy pamiętać przede wszystkim o RÓWNOWADZE, dzięki której nie przesadzimy. Żeby była jasność: sytuacja, w której każda aktywność użytkownika wymaga podania od niego danych, jest przesadą. Nie chodzi przecież o to, aby budować absurdalne i groteskowe wręcz sytuacje, ale o to, aby stworzyć IDEALNE warunki do sprzedaży.