Oprócz tego, że musi być chwytliwy, przyciągający uwagę i w miarę możliwości krótki, musi spełniać również standardy SEO. To dzięki niemu, tekst będzie lepiej pozycjonowany, a co za tym idzie również udostępniany i co najważniejsze, nie zginie pośród miliona innych dostępnych w sieci. 


Tytuł strony, bo o nim mowa, jest niezwykle istotny. Właśnie dlatego, przedstawiamy Wam wskazówki, których zastosowanie sprawi, że Wasz content zostanie nie tylko doceniony, ale i zauważony.

Liczba znaków

Kiedyś rekomendowano, aby tytuły liczyły mniej więcej 70 znaków ze spacjami. Była to dobra wskazówka, ale do 2014 roku, kiedy to Google uaktualnił swój design, pozwalając jedynie na 512 pikseli. Teraz, aby słowa w tytule nie zostały obcięte, ich liczba nie może przekroczyć 60 znaków, dlatego też liczba znaków w tytule ma ogromne znaczenie.

Najważniejsze słowa przodem

Umieszczając słowa kluczowe na samym początku czy to tytułu czy całego tekstu, sprawicie, że cały content będzie dużo wyżej pozycjonowany. Poza tym, warto pamiętać o tym, aby nie używać słów “obrandowanych”. Chodzi nie o to, aby unikać fraz strategicznych, ale raczej nazw firm czy typowo obrandowanych słów, które w efekcie mogą zaszkodzić aniżeli pomóc. Sam tekst jest (a przynajmniej powinien być) wystarczającą referencją marki na stronie, bez konieczności dodawania kolejnych słów, mających wspomóc firmę.

Strony wewnętrzne

Okazuje się, że strony wewnętrzne, a raczej tytuły w nich zawarte, są również niezwykle pomocne w pozycjonowaniu. W jednym z badań przeprowadzonych przez Content Marketing Institiute dowiedziono, że dodawanie pojedynczych słów, które nie wskazują ewidentnie na to, czego czytelnik może spodziewać się po tekście, tylko pogarsza sprawę. Właśnie dlatego, należy zwracać uwagę na dodanie różnorodności. Przykład złego dodawania nagłówków to marka Phillips66, która dodając jedno słowo “Environmental”, nie wprowadziła niczego nowego. A wystarczyło dodać słowa: “Investments”, “Technology” i “Research”.

naglowek
źródło: www.phillips66.com

Co z nazwą firmy?

Dylemat, który zdaje się, że nigdy nie zniknie. Warto zastanowić się, czy zawieranie nazwy firmy w tytule strony pod kątem SEO, ma sens. Jakie są minusy “marnowania” tak cennych znaków? Przede wszystkim, utrata leadów i sprzedaży, będących wynikiem nieodpowiedniego pozycjonowania, które z kolei jest efektem po prostu złego opisu.

Oczywiście, jak to w dylematach bywa, są również plusy dodawania nazwy firmy w tytule SEO, a jedną z nich jest przede wszystkim zachęcenie użytkowników do kliknięcia, do inspirowania ich oraz uzyskania poczucia, że mogą się oni z firmą identyfikować.

Nie zapominajcie również o tym, że nazwa firmy może pojawić się w meta opisie, który jest przecież wyświetlany pod tytułem strony SEO w wynikach wyszukiwarki. Ta opcja dla wielu może okazać się więc tą, dzięki której dylemat z nazwą firmą zostanie rozstrzygnięty.

Przygotuj się na ingerencję Google

Zdarza się, że wyszukiwarka Google wyświetla tekst zupełnie inaczej, niż jego twórca mógłby się tego spodziewać, np. pokazując najpierw nazwę firmy, co w przypadku obranej strategii, może bardziej zaszkodzić niż się przysłużyć. Google chce mieć pewność, że tytuł strony SEO odzwierciedla content i zapewnia użytkownikowi dobre doświadczenia. W związku z tym, gigant IT może opublikować np. tytuł z części meta opisowej. Właśnie dlatego, strategia działań powinna uwzględniać wszystkie ewentualności.

Wybierz odpowiednie słowo

Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie, ale których w takim razie użyć? Specjaliści od marketingu internetowego, doskonale zdają sobie sprawę, że skupienie Google nie orientuje się wyłącznie na słowach kluczowych. Rankingi oparte są bowiem na podstawie ogólnego charakteru contentu oraz koncepcji.  Innymi słowami, można promować frazy, których nie ma w tekście, ale się one do nich idealnie odnoszą. Przykładowo, jeśli promujesz ubrania dla dzieci, słowem kluczowym będą więc “stylizacje dzieci”.

Skup się na formatowaniu

Tytuły SEO z reguły wyglądają lepiej, jeśli ustrukturyzowane w formacie nagłówkowym. Aby odseparować jedną część tytułu od drugiej, lub jedną część od nazwy firmy, jeśli się na nią zdecydujecie, warto wykorzystać znak |. Dobrym sposobem jest również używanie dwukropka, który wyraźnie pozwoli uzyskać istotę konkretnego zagadnienia.

SEO może wydawać się przytłaczające. Podobnie jak wszystkie dobre rady, wskazówki i polecenia związane z tym terminem. Choć z początku wybór odpowiednich słów i technik jest przerażający, wszystko po pewnych czasie ustępuje, a odpowiedni ruch, może przyczynić się do wzmocnienia pozycji strony oraz marki.