Loading...
X

10 banków z muzyką przydatnych przy tworzeniu contentu

photo-1455461491901-a0990c10d84c

Tworzysz treści wideo? Prowadzisz prywatnego lub firmowego bloga/vloga? Chcesz opublikować filmik promocyjny? We wszystkich tych działaniach przydatna jest muzyka. Gdzie i jak jej szukać by stosować ją legalnie? Oto 10 banków z muzyką, którą możesz wykorzystać do produkcji treści. 

Aby używać muzyki zgodnie z prawem, warto zwrócić uwagę na licencje obowiązujące w źródle pobierania. Najpopularniejszą licencją dzięki której skorzystamy z utworu bezpłatnie jest Creative Commons (CC) , czyli zestaw warunków, w których nie wszystkie, a „Pewne prawa zastrzeżone”. Autor dzieła może sam określić, które prawa mają obowiązywać w stosunku do jego twórczości. Zawsze zachowuje prawa autorskie, ale może umożliwić innym, na podstawie czterech warunków licencji CC,  kopiowanie, rozpowszechnianie, stosowanie na użytek niekomercyjny/komerycyjny lub tworzenie utworów zależnych. Innym modelem licencjonowania jest Royalty Free (RF), czyli wolne od tantiem. Po opłaceniu jednorazowego abonamentu użytkownik zyskuje możliwość używania utworu dowolnie lub do innych projektów nie ponosząc kolejnych kosztów. Dzieła takie mogą być udostępniane także całkowicie bezpłatnie, np. w postaci próbek. Istnieje wiele banków muzyki, które bazują na tych licencjach. Oto kilka wybranych przez nas stron z których zasobów muzycznych warto skorzystać.

Jamendo

fot. jamendo.com
fot. jamendo.com

Jamendo Music to niezależna społeczność muzyczna, dzięki której możemy pobierać muzykę do projektów multimedialnych i stacji radiowych dla sklepów. W katalogu znajduje się ponad dwieście tysięcy utworów na licencji RF oraz CC. W przypadku muzyki do projektów mamy do wyboru główne kategorie takie jak Gry Olimpijskie, Sukces, Reklama, YouTube, Motywacyjne, Szczęście, Rock, Pop, Bestsellery, Wybory Personelu, Epickie, Instrumentalne, Piano, Gry Wideo oraz Film i TV. Ponadto można wyszukiwać muzykę po gatunkach, klimacie utworu, instrumentach, językach i typach projektów (reklama, film i tv, oprogramowanie, wideo, gry wideo oraz jingle). Próbki i utwory w niskiej jakości można pobrać za darmo. Ceny utworów wysokiej jakości zależą od rodzaju licencji: personalnej, standardowej, poszerzonej lub kompleksowej. W przypadku muzyki dla sklepów możemy zyskać dostęp do 33 stacji radiowych z prawami w pakiecie. Ceny pakietów są ustalone w zależności od powierzchni lokalu. Jamendo działa od ponad 10 lat i dostarcza utwory m.in dla Sony, Ikea, McDonald, H&M, Nespresso, TBWA, ZARA, Subway i Ford.

Free Music Archive

fot. freemusiarchive.com
fot. freemusiarchive.com


Free Music Archive to muzyka na licencji CC. Udostępnianą muzykę uszeregowana w kategoriach: Blues, Klasyczna, Country, Elektroniczna, Eksperymentalna, Folk, Hip-Hop, Instrumentalna, Międzynarodowa, Jazz, Starodawna/Historyczna, Pop, Rock, Soul/RnB oraz Mówiona.

YouTube Audio Library 

fot. youtube.com
fot. youtube.com

Dzięki YouTube Audio Library możemy pobierać bezpłatnie, na licencji CC muzykę i efekty dźwiękowe do naszych treści wideo. Korzystanie z bazy utworów opiera się na Zasadach Korzystania z Serwisu YouTube. Piosenki możemy wyszukiwać na podstawie Gatunku, Nastroju,  Instrumentu, Czasu trwania oraz Uznania Autorstwa.

Magnatune

fot. magnatune.com
fot. magnatune.com

Alt Rock, Otoczenie, Klasyczna, Elektroniczna, Electro Rock, Hard Rock, Hip Hop, Jazz i Blues, New Age i Światowa to kategorie muzyki dostępne w banku muzyki Magnetune. Utwory można pobrać na licencji CC i RF. Utwory można współdzielić z przyjaciółmi, remiksowane, wykorzystywane w projektach niekomercyjnych (np. YouTube).

BeatPick

fot. beatpick.com
fot. beatpick.com

Na Beatpick znajdziemy muzykę kategoryzowaną w zależności od celu w jakim chcemy wykorzystać utwory. Możemy użyć ich do DVD, CD-Rom i innych Videogramów, Konkursów z nagordami, Filmów (Teatrów, Kin i Festiwali Filmowych), Gier (Komputerowych i Mobilnych), Internetu, Publicznych Prezentacji i Pokazów, Nadawanie Wewnętrznego, Niekomercyjnie, dla Organizacji Non-Profit i Studentów, Radia, Reklam telewizyjnych, Telewizji, jako Próbki przed zakupem licencji oraz Władnych licencji. Licencje wybierane są w zależności od budżetu przeznaczanego na projekt. Ze strony, na użytek reklamowy, korzystały takie marki jak Mercedes, Samsung, Puma, Chevroler, Puma czy Toyota, a Ralfp Lauren stosował muzykę z tej strony do pokazu mody.

CC Mixter

fot. ccmixter.org
fot. ccmixter.org

CC Mixter to strona promująca kulturę remiksu. Znajdziemy ponad trzydzieści tysięcy utworów na trzech formach licencji CC oraz licencji RF. Bazy CC Mixter i  Dig CC Mixter to bezpłatne utwory, natomiast Tune Track to dzieła wolne od tantiemu, które można wykorzystać do projektów komercyjnych. Na stronie znajdują się remixy, sample, mash-up’y czy dzieła a capella.

Freeplay Music

freeplay
fot. freeplaymusic.com

Freeplay Music to piętnaście tysięcy utworów, uporządkowanych w kategoriach Artyści, Kompozytorzy, Wydawcy, Uczucia, Instrumenty, Style oraz Tempo. Po dodaniu do koszyka utworów należy wybrać licencję – YouTube, Biznes, Edukacja, Film, Internet, Non-profit/Religijna, Osobista lub Telewizyjna. Użytek osobisty na YouTube jest bezpłatny, ceny kolejne licencje zaczynają się od niecałego dolara.

Bensound

fot. bensound.com
fot. bensound.com

Bensound do bank muzyki RF, który udostępnia utwory na licencjach Creative Commons (do projektów multimedialnych, filmów YouTube, stron i animacji), Bensound Pro Licence (Standardowa, Rozszerzona oraz Radiowa/Telewizyjna – Narodowa i Międzynarodowa) oraz Subskrypcje. Licencje Pro to m.in pliki mp3 i wav, Do dyspozycji jest kilka kategorii: Akustyczne/Folk, Kinowe, Zespołowe/Pop, Elektroniczna, Funky/Grove, Jazz, Rock oraz Światowe/Inne. Licencje mają zastosowanie dla jednej osoby lub firmy.

AudioBlocks

fot. audioblocks.com
fot. audioblocks.com

AudioBlocks to stock, który oferuje muzykę i efekty dźwiękowe na licencji RF. Po wyborze nastroju muzyki, jej rodzaju oraz instrumentów, w bazie wyświetlają się proponowane utwory w wersjach mp3 i wav. Treści pobrane ze strony mogą być używane do projektów, także reklamowych, filmów fabularnych, braodcastów, reklam, filmów edukacyjnych, multimediów, gie i Internetu. Nie można ich jednak odsprzedawać i wykorzystywać do nieodpowiednich celów.

Incompetech

fot. incompetech.com
fot. incompetech.com

Incompetech oferuje muzykę na licencji CC, standardowej licencji, dla telefonów oraz do użytku w lokalizacjach takich jak SPA, restauracja. Wyszukiwanie można dostosować w zależności od preferowanego Gatunku, Uczuć/Charakteru, Tempa i Długości. W katalogu znajdują się pojedynczne utwory, kolekcje oraz dzieła posegregowane alfabetyczne czy w zależności od daty stworzenia.

Podsumowując.. 

Wyżej wymienione strony mogą okazać się przydatne przy tworzeniu naszego contentu zarówno niekomercyjnego jak i na użytek komercyjny. Możemy znaleźć na nich utwory bezpłatne, na licencji Creative Commons, jak i wymagające jednorazowej płatności, na licencji Royalty Free. Warto przy kreowaniu treści brać pod uwagę źródło zdjęć, muzyki czy innym elementów składających się na nasz twór. Dzięki tym bazom znajdziemy nie tylko w pełni legalne utwory, ale i zyskamy dostęp do ogromnej, różnorodnej bazy muzyki.

Top

free newsletter templates powered by FreshMail