Coroczne badanie Adobe Email Consumer Survey na temat preferencji pracowników umysłowych z USA i Europy dotyczących e-mail marketingu, przyniosło dość zaskakujące wyniki. W raporcie kilka ciekawych spostrzeżeń znajdą również specjaliści od content marketingu.

W pracy jesteśmy komunikacyjnymi dinozaurami. To pierwsza informacja, która wyniki z badań Adobe. Zaskakujące, że aż 1/3 pracowników w wieku 24-35 preferuje e-mail do komunikacji w pracy, w przeciwieństwie do rozmów telefonicznych, komunikatorów internetowych i wideo. Co bardziej niespodziewane, e-mail zdecydowanie przewyższa narzędzia typu Slack. Chociaż ten ostatni kanał komunikacji jest coraz bardziej popularny w miejscu pracy, to wciąż pozostaje daleko za pocztą internetową.

To tyle jeżeli chodzi o ciekawostki. Przejdźmy do insightów, które mogą okazać się przydatne w pracy z perspektywy specjalisty od content marketingu.

 

E-mail nastawiony na content i perosnalizajcę

Praktyka pokazuje, że do dystrybucji swojego contentu  marki wybierają najczęściej e-mail marketing. Czego nowego z badań Adobe możemy dowiedzieć się o poczcie internetowej w 2017 roku? Przede wszystkim, że dzisiejsza wiadomość e-mail musi być bardziej nastawiona na informację – tak uważa 40% respondentów w badaniu Adobe. Proponują, by wiadomości od marek były mniej wypełnione promocjami, a bardziej skupiały się na dostarczaniu użytecznej informacji o produkcie lub firmie.

27% użytkowników chciałoby, aby content w wiadomościach e-mail był bardziej spersonalizowany i zgodny z ich zainteresowaniami. Aż 34% respondentów twierdzi, że najbardziej irytujący e-mail od marki to ten, który zawiera produkty lub usługi, które nie są dla nich ważne. Millenialsi są świadomi, że ich profile osobowe są ciągle analizowanie i śledzone np. podczas oglądania produktów w e-sklepie. Dlatego brak personalizacji to jedna z najbardziej irytujących rzeczy z e-maili.

9% zwraca uwagę, że e-mail to dziś również forma interaktywnej komunikacji z odbiorcą, dlatego proponują, by nie bać się zamieszczać bardziej angażujących formatów, jak wideo czy zdjęcia

Czego wystrzegać się tworząc newsletter?

W badaniach Adobe odbiorcy podzielili się swoimi spostrzeżeniami w zakresie e-mail marketingu, na które jako content marketer warto zwrócić uwagę planując dystrybucję.

21% badanych skarży się na nieresponsywne maile i zbyt długi czas czekania na ładujące się zdjęcia (20%). Istotna z poziomu UX jest również długość e-maila – zbyt długi czas scrollowania wiadomości jest zniechęcający dla 19% użytkowników. Na odbiór e-maila od marki wpływa również jej czytelność. Użycie zbyt małego rozmiaru fontu nie pozwala na wygodne czytanie, potwierdza 17% ankietowanych.

Co najbardziej irytuje naszych odbiorców?

Aż połowa respondentów denerwuje się, gdy otrzymuje wiadomości od marki zbyt często. Starsi odbiorcy (35+) zwracają częściej uwagę na styl i poprawność językową e-maili, natomiast najmłodsi odbiorcy (18-24 lat), mając świadomość personalizacji i zbierania danych o nich, nadal otrzymują błędne informacje o sobie i swoich zainteresowaniach w mailach.

Czego dziś szukamy w mailach?

Oczywiście zdecydowana większość z nas, bo 62% otwierając maila spodziewa się specjalnej oferty lub informacji o promocji. Ale co ciekawe, kobiety poszukują w wiadomościach od marki contentu w postaci trików i porad, jak używać produktu lub usługi! Młodsze pokolenie (18-34 lat) chętnie zobaczyłoby, jak inni użytkownicy korzystają z usług lub produktów firmy.

Zachowanie użytkowników poczty elektronicznej

W dystrybucji contentu bardzo ważne jest uwzględnienie pewnych zachowań odbiorców. Według badań Adobe 26% konsumentów sprawdza swojego maila tuż po przebudzeniu, a to 28-procentowy spadek w porównaniu do zeszłego roku. Większość, bo 37% badanych czyta wiadomości na poczcie podczas porannej kawy lub śniadania.

Firmy działające w sektorze B2B powinny wziąć pod uwagę w swojej strategii content marketingowej fakt, że większość pracowników wylogowuje się ze służbowej poczty wraz z zakończeniem pracy, a 1/5 nigdy nie sprawdza maila służbowego poza godzinami pracy (w porównaniu do zeszłego roku to wzrost o 43%).

Badania Adobe potwierdzają, że e-mail to doskonała forma komunikacji, od której odbiorcy nie oczekują tylko promocji i oferty darmowej dostawy, ale wartościowego contentu. Treści zamieszczane w wiadomościach powinny przede wszystkim dostarczać nowych informacji o branży, produkcie lub usłudze i być użyteczne (np. poradnik, tip&tricks itp.).