Jak zachęcać odwiedzających naszą stronę do aktywności i spędzenia czasu na niej? Oto 5 sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników.
1. Uprość proces rejestracji
W wielu przypadkach proces rejestracji wymaga uzupełnienia wielu danych, a przede wszystkim jest czasochłonny. Szukanie na stronie odnośnika do rejestracji/logowania czy znaczna ilość pól do wypełnienia zniechęca odwiedzających stronę. Użytkownicy lubią szybko i prosto dotrzeć do tego, czego w danej chwili potrzebują i szukają. Dlatego warto umieścić panel do logowania w centrum strony, a przy rejestracji poprosić tylko o najważniejsze i niezbędne informacje. O uzupełnienie reszty można postulować np. w ustawieniach konta. Dobrym przykładem takich działań jest strona dla programistów Codecademy. Aby rozpocząć programowanie wystarczy zarejestrować się wypełniając zaledwie trzy pola. W styczniu 2016 zanotowano 25 milionów użytkowników strony, co świadczy o tym, że nieskomplikowane założenie konta przyciąga internautów.
2. Uświadom korzyści płynące z rejestracji
Aby zwiększyć zaangażowanie na stronie warto uświadomić użytkownikowi, jakie korzyści płyną z posiadania konta. Umieść tego typu informacje przy formularzu rejestracji, wówczas użytkownik będzie bardziej zorientowany na profity i nie zrezygnuje z procesu zakładania konta oraz podania informacji o sobie. Użytkownicy lubią wiedzieć, co mogą zyskać – dzięki wyeksponowaniu takich informacji stają się bardziej świadomi i przekonani o użyteczności konta. Tego typu zabiegi można dostrzec na stronie Ikei i Empiku. Obie marki zwracają uwagę na zalety założenia konta w ich witrynie.
3. Zaprezentuj powiązane posty
Jeśli prowadzisz bloga lub portal firmowy, na których publikujesz regularnie treści na różne tematy, możesz zachęcić użytkowników do przeczytania postów o podobnej tematyce. W przypadku WordPressa należy zainstalować jedną z wtyczek:
- Related Posts – dzięki niej ręcznie wybierzemy posty, które na końcu postu pojawią się jako powiązane
- Contextual Related Posts – umożliwia zarówno ręczne jak i automatyczne szukanie i dodawanie postów związanych z opisywaną tematyką
- Related Posts Slider – ukazuje podobne wpisy w formie slajdera, który można umieścić w dowolnym miejscu strony
4. Wyeksponuj najczęściej czytane posty
Gdy coś jest „naj” przyciąga naszą uwagę i sygnalizuje, że wielu użytkowników uważa to za wartościowe. Dlatego w kolumnie obok postu warto prezentować najchętniej czytane posty. Dla korzystając z WordPressa przydatna może okazać się wtyczka WordPress Popular Posts, która cieszy się dużą popularnością.
5. Pozwól na wybór treści newslettera
Właściwie każda odwiedzana przez nas strona pozwala na wygenerowanie opcji newslettera . Jednak nadmiar informacji przychodzących na skrzynkę pocztową jest traktowany przez odbiorców jak SPAM. Warto, aby użytkownik spersonalizował newsletter i wybrał tematy na temat których chciałby otrzymywać informacje. Zawęzi on swój obszar zainteresowań contentem i wykaże oczekiwania wobec naszej strony. Ciekawe rozwiązanie w tej kwestii prezentuje strona MAC Edukacja – możemy zaznaczyć na liście tematy z którymi chcielibyśmy być na bieżąco.
Zaprezentowane rozwiązania nie są bardzo wymagające ani czasochłonne do wcielenia, a wykorzystują potencjał i treści już przez nas wytworzone. Stosując je pozwolimy użytkownikom na łatwe założenie konta i otrzymanie informacji jakie korzyści za tym idą, na przekierowanie do podobnych lub najchętniej czytanych treści i selekcję informacji, których poszukują.