Cornerstone content – wiele osób o nim mówi, ale wciąż niewiele wie, czym dokładnie jest. Dlatego w naszym artykule znajdziesz nie tylko definicję, ale również rady dotyczące tego, w jaki sposób przygotować ten typ treści dobrze.
„Kamienna” definicja cornerstone contentu
Gdybyśmy uparli się i zapragnęli przetłumaczyć na język polski nazwę cornerstone content, otrzymalibyśmy górnolotne pojęcie: „tekst będący kamieniem węgielnym”. I o ile, jako nazwa, tłumaczenie nie ma zbytniej racji bytu, o tyle jest pierwszym krokiem do zrozumienia, czym cornerstone content w ogóle jest. Jeżeli zabrniemy głębiej w definicję, dojdziemy do wniosku, że kamień węgielny jest czymś, na czym budowany jest nasz cały content. Zatem, treść którą za taki budulec uznamy, będzie naszym własnym cornerstone contentem.
Dobra! Tylko który to kamień?
A to już zależy od Ciebie. Tylko pamiętaj, że to właśnie ten jeden kamień węgielny (cornerstone content), będzie budował całe Twoje działania. Oznacza to, że decydując się na ten jeden, fundamentalny tekst, decydujesz się też na to, aby w przyszłości stał się Twoim najczęstszym, wewnętrznym odnośnikiem. Oczywiście, takich tekstów może być kilka. Postaraj się natomiast tworzyć te treści na zasadzie jednego, logicznego i wcześniej ustalonego klucza. To właśnie treści cornerstone contentu mają być elementem wiążącym. Dzięki nim również staniesz się ekspertem w swojej własnej dziedzinie. Za każdym razem, gdy czytając Twój test, czytelnik będzie chciał dowiedzieć się więcej na dany temat, to Ty będziesz pierwszym źródłem informacji, bo właśnie Twój link będzie pierwszym „pod ręką”.
Dobre rady budowniczych?
Cornerstone content to sztuka budowania treści. Dlatego ważne, by znać przepis na stworzenie wartościowego i dobrze prosperującego contentu. Oto i on:
- Po pierwsze jakość! To ona sprawia, że odbiorca będzie odbierał Ciebie i Twoja firmę jako partnera godnego zaufania, stawiającego na profesjonalizm.
- Spraw, aby treści, które staną się cornerstone contentem, były łatwo dostępne. Nikt nie lubi szukać odpowiedzi na pytania zbyt długo. W dzisiejszym świecie wszyscy jesteśmy niecierpliwi.
- Zrób na użytkowniku pierwsze dobre wrażenie! Niech przyciągnie go ciekawa infografika, video czy sposób ułożenia tekstu.
- Zastanów się nad tym, który tekst jest najistotniejszy, i zadbaj o linkowanie wewnętrzne. Pamiętaj, że lepiej stworzyć jeden obszerny artykuł poruszający różnorodne aspekty tego samego tematu, niż pisać kilka pojedynczych artykułów omawiających każdy aspekt osobno. W ten sposób unikniesz kanibalizacji słów kluczowych (wyścigu Twoich własnych treści o wyższą pozycję w wyszukiwarce Google’a).
- Słowa klucze, które powiążesz z odpowiednimi frazami! Dopomóż wyszukiwarce w codziennej i nużącej dla niej pracy. Niech od razu dostanie na tacy te słowa, dzięki którym łatwiej będzie od Ciebie dotrzeć.
A co, gdy wybrałem, ale nie mam efektów?
Być może wynika to z tego, że wybrany przez ciebie materiał, który uznałeś za swój cornerstone content, nie jest odpowiedni. W takim przypadku, jeżeli nadal to właśnie na niego stawiasz, po prostu go popraw. Zwróć uwagę na wcześniej opisane elementy, dodaj słowa i frazy kluczowe, popraw język i płynność czytania i zadbaj o jego estetykę. Spraw, żeby na pierwszy rzut oka było widać, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Jeżeli poprawki nie pomogą – wybierz lub stwórz inny tekst. I pamiętaj, nikt od razu nie wie, jak działać skutecznie. Wszystko trzeba poddać odpowiednim próbom po to, aby wykluczyć ewentualne błędy w przyszłości.
Content to nie tylko tekst!
Dobry content to nie tylko dobry tekst. Za content możemy równie dobrze uznać treści video, wcześniej wspominane infografiki, zdjęcia, obrazki, a nawet materiały dźwiękowe. Tylko od Ciebie zależy co uznasz za najlepszy materiał komunikacyjny, a tym samym cornerstone content, którym będziesz chciał zachęcić do siebie odbiorcę.