Skuteczne promowanie biznesu bez dobrych treści jest dziś niemal niemożliwe. Tymczasem w ich kreowaniu i publikowaniu oraz zarządzaniu nimi coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja.

Czym jest content intelligence?

Content intelligence (CI) to sposób planowania i zarządzania działaniami w obszarze digital marketingu, przede wszystkim związanymi z tworzeniem i publikacją treści, na podstawie rekomendacji sztucznej inteligencji. Narzędzia bazujące na AI są w tym wypadku wykorzystywane przede wszystkim do gromadzenia, analizowania i przekształcania danych w użyteczne informacje, które pozwalają zwiększyć skuteczność podejmowanych działań marketingowych. Dlatego coraz częściej mówi się, że planowanie z użyciem danych to przyszłość marketingu internetowego, oczywiście na czele z content marketingiem.

Content intelligence a czynnik ludzki

Skoro content intelligence wydaje się przyszłością digital marketingu, to powstaje pytanie, czy technologia ta będzie w stanie zastąpić człowieka. W końcu uczenie maszynowe pozwala sztucznej inteligencji analizować obszerne zbiory danych, tak by AI mogła rozwiązywać skomplikowane problemy. Z kolei przetwarzanie języka naturalnego (NLP) umożliwia jej analizowanie, rozumienie, tłumaczenie i wreszcie generowanie treści. Jednak w przeciwieństwie do innych rozwiązań z zakresu AI, które dążą do pełnej automatyzacji procesów, content intelligence ma być jedynie narzędziem wspierającym marketerów.

Content intelligence przejmuje na siebie konieczność wyszukiwania i analizy ogromnej ilości danych, tak by wydobyć z nich wartościowe informacje, mające pomagać w procesie tworzenia skutecznych treści. Nadal kluczowe w procesie twórczym będą umiejętności, doświadczenie i zdolności twórców. Wbrew pozorom sztuczna inteligencja w tym wypadku nie ograniczy czynnika ludzkiego, a jedynie pozwoli więcej uwagi poświęcić na proces twórczy, lepsze dopasowanie treści do potrzeb oraz skuteczne reagowanie na zmiany.

Korzyści wynikające z zastosowania content intelligence w marketingu

Automatyczne gromadzenie, analizowanie interpretowanie dokładnych danych pozwala na skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej realizowanie celów biznesowych. Dzięki CI marketerzy uzyskują wsparcie w wielu obszarach związanych z marketingiem treści oraz SEO.

  • Identyfikacja aktualnych trendów i interesujących tematów

Współczesny świat, szczególnie w przestrzeni internetowej, zmienia się tak szybko, że trudno nadążyć za tym, co w danym momencie najbardziej interesuje odbiorców. Jest to szczególnie skomplikowane dla marketerów realizujących projekty klientów, którzy prowadzą swój biznes w różnych obszarach. W tym wypadku content intelligence jest nieocenionym rozwiązaniem, gdyż umożliwia szybkie i trafne zidentyfikowanie trendów. Tych istotnych zarówno dla danej branży, jak i dla odbiorców z wybranych grup docelowych. W ten sposób CI pomaga w tworzeniu angażujących treści.

  • Precyzja w personalizowaniu treści

Zautomatyzowane przetwarzanie danych oraz wyciąganie z nich wartościowych informacji pozwala marketerom na dokładne poznanie potrzeb i preferencji klientów. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie przekazu do oczekiwań odbiorców, co zwiększa zaangażowanie i skłania ich do podejmowania oczekiwanych działań. Jednocześnie nie trzeba tracić czasu na analizowanie setek danych – ich profilowaniem zajmie się CI.

  • Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek internetowych

Content intelligence, dzięki wnikliwej analizie dostępnych danych, w tym na temat najczęściej powtarzających się w zapytań, pomaga każdorazowo optymalizować treści pod kątem atrakcyjności dla wyszukiwarek internetowych. Możliwe jest też zoptymalizowanie istniejącego już contentu. Treści mogą być też oceniane w odniesieniu do różnych parametrów, takich jak choćby długość czy nasycenie tekstu słowami kluczowymi.

  • Skuteczna dystrybucja i promocja treści

Po opracowaniu materiałów odpowiednich dla wybranych grup docelowych, konieczna jest ich efektywna publikacja i promocja. Content intelligence pozwala marketerom na rozpoznanie, kiedy i gdzie należy dostarczać przygotowane treści, aby osiągać najlepsze wyniki i skutecznie realizować strategię marketingową.

  • Dokładna analiza wyników

W tworzeniu lepszych treści pomaga także zrozumienie, co działało i co nie działało w dotychczasowych kampaniach oraz śledzenie działań konkurencji. Jedno i drugie przyczynia się do doskonalenia strategii marketingowych i unikania ewentualnych błędów w przyszłości. Dzięki content intelligence jest to jeszcze łatwiejsze.

 

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w ramach content intelligence pozwala planować przyszłe działania i optymalizować te, które zostały już zrealizowane. Rozwiązanie ułatwia tworzenie wartościowych treści, a także ich skuteczną dystrybucję i promocję. Daje też pewność, że publikowany content odpowiada na aktualne potrzeby odbiorców, dzięki czemu można zyskać większą rozpoznawalność, zwiększyć sprzedaż i zbudować przewagę konkurencyjną.