Od lat w samolotach możemy znaleźć dedykowane magazyny konkretnych linii lotniczych, a przejście do działań online odbyło się bardzo gładko i szybko. Agencje podróży z kolei, bardzo szybko podchwyciły trend pięknych broszur i magazynów, zachęcając klientów do odbywania podróży w najdalsze zakątki świata.

 

Branża turystyczna mocno inspiruje w działaniach content marketingowych, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę odseparowanie produktu od oferty. Umówmy się, jest to jeden z kluczowych i determinujących elementów działań content marketingowych. A branża turystyczna robi to świetnie. Przed Wami pięć różnych historii, którymi warto się zainspirować, bez względu na branżę, w której się obcuje.

Seattle bez parasola – Visit Seattle

Produkujesz lokalne piwa, wina lub sery? Bądź przewodnikiem po historii ich powstawania i po miejscu, z którego pochodzą. Lokalna perspektywa, tożsamość etniczna i dziedzictwo regionalne to świetna strategia właśnie dla produktów tworzonych w miejscach, z których one pochodzą. Dokładnie taki schemat działania przyjął serwis Visit Seattle, który jest poniekąd przewodnikiem po mieście, pokazującym m.in. miejsca, o których turyści nie mają pojęcia lub o atrakcjach, których by się nie spodziewali właśnie po Seattle. Seattle staje się nie ogromną metropolią, którą w rzeczywistości jest, a miejscem pełnym interesujących zakątków, magicznych atrakcji i źródłem niesamowitych przeżyć. Bo jest lokalne, a każdy turysta może się w nim poczuć jak w domu.

źródło: www.visitseattle.org
źródło: www.visitseattle.org

Zabawkowe Qantas Airlines – linie lotnicze Qantas Airlines

Jak zachęcić do podróżowania po świecie? Linie Qantas wpadły na pomysł pokazywania swoim obecnym i potencjalnym klientom miejsc wydających się być ekskluzywnymi i jeszcze nie do końca odkrytymi przez turystów. Sekcja serwisu skupiona na podróżach, to tak naprawdę zbiór najlepszych na świecie miejsc, restauracji, posiłków, wywiadów z gwiazdami, a także historii, zachęcających do romansu z podróżowaniem. Taka przestrzeń, rozwiewająca wszelkie wątpliwości związane z konkretnymi destynacjami, ale i nie tylko, jest złotym środkiem w niezliczonej ilości przewodników turystycznych, zawierających “wszystko i nic”.

content marketing w turystyce

Świetnym przykładem działań contentowych linii Qantas Airlines, jest artykuł o 10 najlepszych sklepach z zabawkami na świecie. Niby nic ciekawego, a jednak. Ludzie uwielbiają zakupy, a jeśli podróżują ze swoimi dziećmi, chcą dostarczyć również im jak najbogatszych wspomnień i wrażeń. Dlatego taki wpis dostarczy im nie tylko rzetelnych informacji, ale być może również naprowadzi na kolejną podróż. Oczywiście z Qantas Airlines. Taka zasada działa w każdej branży – jeśli sprzedajesz żywność dla niemowląt, oczywistym jest, że chcesz trafić do młodych rodziców. Nie musisz pisać tylko o sposobie na zdrowe odżywianie dzieci, ale również o tym, jak dorastają, jakich produktów potrzebują do rozwoju, jakie książki będą najlepszym wyborem, jak przetrwać pierwszy dzień w przedszkolu czy w szkole. Dzięki takim tekstom, bardzo szeroko oplatającym Twój produkt, będziesz mieć pewność, że rodzice na pewno będą powracać na Twojego bloga, polecą go swoim znajomym, a przy pojawieniu się kolejnych pociech, na pewno skorzystają ponownie z Twojego produktu.

Wakacyjne aktywności – portal Expedia

Blog Expedia jest świetnym źródłem inspiracji, ze względu na różnorodność treści i docieranie do bardzo szerokiego grona odbiorców, a ponadto reprezentuje setki firm turystycznych.  Pomimo tak dużego nakładu potencjalnych treści, twórcy bloga doskonale wiedzą, jak wykorzystać aktualne trendy. Pojawiają się więc artykuły m.in. z dziedziny health&wellness, a ich przedłużeniem jest prowadzenie dyskusji z czytelnikami w serii czatów #ExpediaChat. To właśnie świetny przykład tego, jak skutecznie “owinąć” content wokół produktu czy usługi, angażując w niego czytelników. Jeśli zajmujesz się sprzedażą żywności naturalnej, myśl o aktywnościach powiązanych ze zdrowiem i fitnessem, które zainteresują Twojego czytelnika. Dodaj artykuły o sporcie, o przygodach plenerowych, o przygotowaniach do maratonu, o światowych trendach fitness, o tym wszystkim, co w unikalny sposób wiąże się z Twoimi produktami. I rozmawiaj z ludźmi – daj im szansę wykazać się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem.

źródło: https://viewfinder.expedia.com
źródło: https://viewfinder.expedia.com

Sztuka, kultura i… piwo – portal Trivago

Podróże to nie tylko piękne widoki, niesamowite wspomnienia i czas beztroski. To również ogrom lokalnej kultury i sztuki, o której nie sposób zapomnieć. Znany wszystkim portal Trivago oraz prowadzony w jego ramach blog CheckIn, to treści zorientowane przede wszystkim właśnie na sztukę i kulturę. Będziecie w okolicach nowojorskiego Bushwick? Koniecznie odwiedźcie tamtejszą galerię sztuki (a przy okazji zameldujcie się w jednym z hoteli dostępnych w naszej bazie). Tak działa blog, który porusza również tematy lifestyle’owe, ale i podróżnicze, a wszystko to w zgodzie z wizerunkiem firmy i nienachalną promocją jej usług. Jednocześnie, dzięki niezobowiązującym artykułom, stylowi pisania oraz tematyce artykułów, spełnia swój główny cel, jakim jest dotarcie głównie do Millenialsów. To właśnie przykład idealnego dopasowania treści do oczekiwań jej odbiorców. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że Trivago jest niezwykle inspirującym przykładem działań content marketingowych, prawda?

źródło: checkin.trivago.com
źródło: checkin.trivago.com