Zdecydowana większość firm korzysta z usług content writerów. Jednak proponowane przez nich treści nie zawsze trafiają do szerokiego grona odbiorców i zyskują ich aprobatę w postaci lajków czy udostępnień. Czas znaleźć rozwiązania dla czterech głównych problemów z jakimi borykają się firmy zatrudniające content writerów.

Problem nr 1: brak doświadczenia

Zatrudnienie content writera nie jest trudne. Ale zatrudnienie takiego, który zna się na naszej branży jest już niemałym wyzwaniem. Żeby treści pojawiające się na naszej stronie były wartościowe, doświadczenie i wiedza są niezbędne. Aby stworzyć naprawdę dobry artykuł, content writer potrzebuje gruntowej wiedzy z dziedziny, o której ma pisać.


W większości przypadków tego doświadczenia brakuje. I choć content writerzy świetnie posługują się przysłowiowym piórem, to brak specjalistycznej wiedzy nawet najpiękniejszy językowo artykuł uczyni bezwartościowym.

Content writerzy chętnie przyjmują zlecenia z każdej branży. Rano piszą o energooszczędnej instalacji okien, a wieczorem są specjalistami z zakresu naturalnych metod leczenia trądziku. Tak duża rozpiętość tematów uniemożliwia zdobycie eksperckiej wiedzy w jednej dziedzinie.

Patrząc na trendy w content marketingu, można zauważyć, że użytkownicy poszukują w artykułach wartościowych treści, a nie płytkich i krótkich porad. Liczba udostępnień rośnie, gdy wzrasta także długość tekstu. Dłuższe formy (między 3000 a 10000 słów) stają się kluczem do sukcesywnego content marketingu.

Rozwiązanie

Na pozór wydaje się ono banalnie proste. Wystarczy zatrudniać osoby, które znają się na branży, w której działamy. Jednak nierozerwalnie łączy się ono z pewnymi wyzwaniami. Większość ludzi posiadających ekspercką wiedzę w niszowych dziedzinach jest zbyt zajętych codzienną pracą, by wygospodarować jeszcze trochę czasu na tworzenie contentu.

Są jednak inne rozwiązania:

  • Zrezygnuj z zatrudniania content writera. Rozdziel zadania dotyczące generowania treści między wszystkich pracowników. Zamiast zlecać pisanie jednej osobie, poproś każdego z pracowników, by raz na kwartał lub na kilka miesięcy napisał jeden artykuł.
  • Zatrudnij jedną osobę na stanowisku content writera, ale wymagaj od niego, by rozwijał swoją znajomość branży, bazując na doświadczeniu pozostałych pracowników.

Problem 2: nudna branża=nudne wpisy

Niektórzy ludzie uważają, że pewne branże są niezmiennie nudne. Myślą tak, mimo faktu że ich wiedza na dany temat jest znikoma. Nie ma jednak czegoś takiego jak nudna branża! Dlaczego? Dlatego, że zawsze znajdą się ludzie, którzy będą mieli bzika na jej punkcie.

Niektóre artykuły nie powodują znacznego ruchu na stronie. Czy to oznacza, że są nudne? To zależy. Jeśli artykuł przeczytało tylko 5 osób, ale są to ludzie chcący poszerzyć swoją wiedzę, to właśnie ratujesz swoją branżę przed etykietką „nudnej”.

Rozwiązanie

Content writer musi być choć trochę zainteresowany tematem, na który ma pisać. Jeśli uważa branżę za nudną, to jego artykuły prawdopodobnie także okażą się nudne. Pokieruj nim tak, by sam zainteresował dziedziną, o której pisze. A gdy jego coś zaciekawi, to opisze to w taki sposób, by zainteresować innych.

  • Postaw na dokładny research. Im więcej ciekawych informacji, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że treść zostanie uznana za nudną.
  • Skup się na danych. Ludzie zawsze zainteresują się potężną dawką nowych informacji czy wyników.
  • Poznaj swoich odbiorców. Zrozumienie ich pozwoli Ci lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby.

Problem nr 3: brak pasji

Obecnie prawie każda firma korzysta z content marketingu. Jak pokazuje coroczne badanie Content Marketing Institute 88% marketerów B2B wykorzystuje content marketing. A jak wielu z nich do kwestii contentowych podchodzi z entuzjazmem i podekscytowaniem?

Jest to ta cecha, która powinna odróżniać content marketing od innych biznesowych aktywności. Wymaga kreatywności, inspiracji i entuzjazmu, a jej celem, poza zadaniami związanymi nierozerwalnie z  biznesem, powinno być także łączenie ludzi.

Rozwiązanie

Content marketing pełni nie tylko funkcje stricte biznesowe. To naturalna metoda nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami.

  • Nagradzaj content writerów, opierając się na wcześniej ustalonych punktach odniesienia.
  • Korzystaj z usług content writerów, którzy znają Twoją branżę, jej największe problemy i ich potencjalne rozwiązania.
  • Stwórz współpracę między ludźmi działającymi w branży a content writerami.

Problem 4: brak zrozumienia odbiorców

Zasada działania jest bardzo prosta. Im lepiej content writerzy znają swoich odbiorców, tym lepszą treść mogą przygotować. Content writer niczym marketer powinien postawić sobie pytanie: kto jest moim odbiorcą? Tu często pojawia się problem, gdyż content writerzy uważają, że ich praca skończyła się w momencie postawienia ostatniej kropki. Nic bardziej mylnego

Aby określić target, niezbędne jest zdobycie informacji na temat odbiorców, zrozumienie czego potrzebują i dostarczenie contentu, który będzie na te potrzeby odpowiadał.

Rozwiązanie

  • Daj swoim content writerom czas na zapoznanie się i zbadanie grupy odbiorców.
  • Dostarcz swojemu content writerowi tak wiele informacji na temat branży i potencjalnych odbiorców jak tylko możesz.

Content marketing niewątpliwie będzie jedną z najbardziej opłacalnych form marketingu. Dlatego w najlepszym interesie firm leży dostarczenie content writerom wszystkich niezbędnych informacji na temat branży i jej przedstawicieli.