Najnowszy raport Polar doskonale pokazuje, że jeśli chodzi o zaangażowanie branded contentem, to jest ono aż o 63% wyższe na urządzeniach mobilnych aniżeli na komputerach PC. Wniosek? Oczywisty. 

To zrozumiałe, że coraz więcej osób korzysta ze swoich smartfonów w niemal każdej sferze swojego życia. Rozmowy? Przez messengera. Zakupy? Z pomocą aplikacji. Bookowanie lotów i wakacji? Tylko z pomocą odpowiedniej appki, porównującej róże oferty. Wymieniać tak można jeszcze bardzo długo. Teraz doszedł kolejny aspekt – spędzanie czasu z treściami brandowanymi.

Dokument stworzony przez Polar, opiera się o dane kampanii prowadzonych na platformie w przeciągu ostatniego roku. Pokazuje przede wszystkim fakt, dla którego wydawcy oraz reklamodawcy powinni wkroczyć w strefę mobile’u, bo to właśnie tam wszystko się dzieje. Ponadto, to właśnie urządzenia mobilne, a konkretnie smartfony generują największe zaangażowanie i interakcję użytkowników.

dane
źródło: polar.me

Niezależnie od ogólnych statystyk czasowych, wciąż zaskakujące jest, że bardziej angażują marki i ich działania na smartfonach aniżeli na innych urządzeniach, z większymi ekranami. Zgodnie z powyższym wykresem, wynika, iż czas spędzony na smartfonie z contentem sponsorowanym jest o 63% wyższy niż na komputerach. Skąd to wynika? Głównie ze względu na mniejszą ilość zakłóceń, w których to zdecydowany prym wiodą urządzenia PC. Przede wszystkim, liniowa ścieżka konsumenta w smartfonie zapewnia mu mniej rozpraszających treści, ale również zmniejsza do minimum szanse na przypadkowe kliknięcia contentu poza tekstem. Nie wspominając o doskonałym, responsywnym przygotowaniu treści do konkretnego ekranu.

źródło:
źródło: polar.me

Z kolei powyższy wykres wskazuje, jak wygląda średni czas spędzony z branded contentem w zależności od branży. Okazuje się, że największym powodzeniem cieszyły się finanse, a najmniejszym newsy. To kolejny krok dla reklamodawców, którzy zastanawiają się, w jaką strefę i gałąź biznesu wejść. Reasumując, zaangażowanie brandowanych treści w smartfonach jest zdecydowanie większe aniżeli na urządzeniach z większym ekranem. Dodając do tego CTR wyższy o 127% właśnie na telefonach, to wielka szansa dla wydawców i reklamodawców.