Pomimo tego, że content marketing dopiero rozpoczyna swoją ekspansję, to coraz więcej osób zaczyna widzieć w nim potencjał. Całe szczęście, bo siła tej dziedziny jest ogromna i potrafi skupić na sobie uwagę nawet tych najbardziej zajętych, zabieganych i nie mających czasu. Jak więc wykorzystać treści marketingowe, aby skupić uwagę inwestorów?
Zaufanie, autentyczność i autorytet. Dzięki wartościowemu contentowi, uzyskanie takiego właśnie wizerunku – firmy, wzbudzającej zaufanie oraz będącej autorytetem, a także pozycjonowanie siebie jako lidera w branży, staje się rzeczywistością.
Content Marketing oferuje ogromną władzę i pozostawia ją tak naprawdę w naszych rękach. Jedną z zalet tego “odgałęzienia” marketingu, jest możliwość prowadzenia konwersacji i dotarcia z odpowiednią wiadomością do odpowiednich odbiorców.
Komunikacja pasji
Nic tak nie przyciąga uwagi i zaangażowania inwestorów, jak pasja. Zwłaszcza taka, którą mogą razem z nami podzielać i, która stanie się częścią ich życia. W połączeniu z ekspercką wiedzą, przyciągnie potencjalnych klientów i pozwoli na pielęgnowanie relacji z nimi.
Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie treści i dzielenie się nimi na platformach społecznościowych, takich jak LinkedIn, poprzez uczestnictwo w dyskusjach. LinkedIn, to w Polsce jeszcze niedoceniane narzędzie, którego umiejętne wykorzystanie, może wzmocnić ekspercką pozycję i wspomnianą już relację z użytkownikiem -potencjalnym inwestorem.
Wspieraj swoje wiadomości faktami
To, że nasza pasja ma wywołać zainteresowanie, to nie wszystko, bo niestety jej kupić się nie da. Kolejny krok, to zapewnienie atrakcyjnych faktów, które będą stanowiły przewagę dla firmy lub usług. Przed udostępnieniem treści, warto jest się więc upewnić, czy spełnia ona dane wymagania. Dźwignią contentu, jest wypływające z niego doświadczenie w branży, będące idealnym przykładem dla zewnętrznych inwestorów o tym, że jego twórcy wiedzą, co robią.
Po drugie, każdy przekaz powinien być wsparty analizą rynku – skądś przecież musimy mieć dane i informacje, o których piszemy czy które pokazujemy, a które pokażą co tak naprawdę dla rynku jest właściwe i korzystne. Kolejna sprawa, to pokazanie inwestorowi, dlaczego powinien, no cóż, zainwestować. Pomogą w tym tylko i wyłącznie fakty, realnie pokazujące, czym Twój content różni się od innych i dlaczego jest tym, w który warto zainwestować.
Utrzymanie relacji
Zarówno inwestorzy jak i klienci, decydując się na współpracę, wierzą w przedstawioną im wizję, ale wierzą również tym, którzy ją przedstawili. Dlatego tak ważne są RELACJE oraz utrzymanie ich na odpowiednim poziomie. Godząc się na współpracę z inwestorami, należy brać ich zdanie pod uwagę, nawet jeśli nasza firma jest naszym “dzieckiem”. Wbrew pozorom, dla niektórych, utrzymywanie dobrych relacji, jest sprawą błahą. To bardzo duży błąd, bo choćby działania i starania firmy były na jak najwyższym poziomie, bez więzi i tego “czegoś”, współpraca nie przetrwa. A nie o to przecież chodzi.