W życiu każdego przychodzi taki moment, że traci się pewną dozę pomysłów. Kończą się kreatywne idee, kończy się tworzenie angażującego contentu. I co w takiej sytuacji zrobić? Przedstawiamy narzędzia, dzięki którym stworzycie błyskotliwe treści, a Wasi czytelnicy z pewnością to docenią.
Świetne pomysły oparte są na logice, danych i oczywiście emocjach. Aby wszystkie te czynniki skompresować w jednym contencie, można posłużyć się sprawdzonymi narzędziami, dzięki którym dobre pomysły powrócą na stałe.
Szukaj u źródeł
Warto inspirować się informacjami znajdującymi się blogach, będącymi poniekąd agregatorami treści – wśród nich znajduje się m.in. Alltop, Bizsugar czy Blog engage. Jak korzystać z tego typu źródeł? Wybierz dziesięć Twoim zdaniem, najlepszych i najciekawszych artykułów z przydatnymi danymi, statystykami i stwórz content, który będzie zachwycał. Nie zapominaj o linkowaniu do źródła oraz odwoływaniu się do tekstów, z których czerpiesz inspirację, bo to właśnie dzięki temu, Twoje treści będą poparte merytoryczną wiedzą i informacjami.
Barometr konsumecki
Consumer Barometer to googlowskie narzędzie, które pozwala zrozumieć, jak ludzie na całym świecie korzystają z internetu. Barometr, dzięki kwestionariuszowi zbiera dane z badań konsumenckich i dostarcza cennych informacji dotyczących całej populacji. Każdy może wiec przeglądać geograficzne, produktowe czy insightowe treści na temat konsumentów i wykorzystywać je w swoich działaniach.
Przejdź się na forum
Fora internetowe to morze inspiracji. To niesamowite, jak dużo pomysłów i idei można zaczerpnąć, przeglądając właśnie tego typu przestrzenie. Jednym z takich narzędzi jest Quora, forum, gdzie faktycznie ludzie omawiają sprawy, na których im zależy i, które ich interesują. Pytania zadają nie boty, a prawdziwi użytkownicy, dlatego też Quora jest świetnym miejscem na zrozumienie potrzeb targetu. Ponadto, można tworzyć dyskusje, ustawiać powiadomienia i sprawdzać swoje pomysły, ale i nie tylko. Quora to bardzo wszechstronne narzędzie, przede wszystkim ułatwiające stworzenie contenu, którego faktycznie użytkownicy oczekują.
Patrz na innych
Nie bez znaczenia jest obserwacja konkurencji i jej działań. Zawsze to, co alternatywne (w domyśle: lepsze) i kreatywniejsze, bardziej zaangażuje użytkowników. Analiza konkurencji, to również sposób na dotarcie do kolejnej grupy czytelników, poprzez komentowanie i wspominanie o swojej marce, usłudze czy produkcie. Jednym z narzędzi ułatwiającym przeglądanie tego, czym zajmuje się konkurencja, jest Ahrefs. Bezproblemowo można śledzić najpopularniejsze frazy, słowa kluczowe i cały content na każdej możliwej domenie, a także znaleźć inspirujące trendy w poszczególnych dziedzinach.
Szukaj własnych danych
Nie masz dużego budżetu, ani odpowiednich partnerów w biznesie, ale zależy Ci na odpowiednim prowadzeniu swojej działalności oraz odbierania jej przez użytkowników, użyj Google Consumer Surveys. Ty wybierasz odpowiedni target, a Google podpowiada Ci, ile zapłacisz za pełną ankietę, ułatwiającą Ci stworzenie odpowiedniego tekstu. Świetne w tym narzędziu jest to, że wystarczy przygotować pytania, a miarodajne rezultaty otrzymuje się już w 24 godziny po stworzeniu ankiety, bez konieczności czekania tygodni. Można zapytać praktycznie o wszystko – o to, które logo jest bardziej czytelne, jakiego koloru powinny być treści na stronie i co tak naprawdę użytkownicy myślą o Twojej firmie.
Sięgnij po długopis
Albo mood board. Mając w garści inspirujące treści, należy je rozsądnie rozplanować i odpowiednio… stworzyć. Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. W rzeczywistości, wcale tak łatwo nie jest, ale z pomocą przychodzą bardzo ważne narzędzia: karteczki, mazaki i biała tablica. Tak, można się pośmiać, że w zestawieniu narzędzi typowo internetowych, znalazły się poczciwe kolorowe karteczki lub ich elektroniczne wersja Sticky Notes, ale sama treść nie wystarczy. Musi być ona odpowiednio rozplanowana i zlokalizowana, a takie narzędzia ułatwiają na (dosłowne) spojrzenie na content z innej perspektywy.