Znamy już laureatów polskich konkursów branżowych, jak Kreatura, Złote Spinacze czy Pióra Roku. A jakie pomysły i kampanie rządzą za granicą? Właśnie poznaliśmy finalistów PR Daily’s 2016 Content Marketing Awards.
Redakcja branżowego portalu PR Daily’s od dwóch lat organizuje konkurs PR Daily’s 2016 Content Marketing Awards. Działania content marketingowe zgłoszonych organizacji ocenia w piętnastu kategoriach, takich jak blog, seria treści, czy real-time marketing. Na blogu prezentujemy zwycięzców najciekawsze projekty. Pełną listę laureatów można zobaczyć pod tym linkiem.
1) Blog – Turbo Tax
Zwycięzcą w kategorii blog została firma Turbo Tax zajmująca się… podatkami. Teksty na blogu to nie tylko suche informacje o systemie podatkowym. Zamiast wykresów, czytelnicy mogą przeczytać jaki podatek odprowadzają celebryci od swoich torebek oraz czy fakt posiadania chłopaka/dziewczyny można odliczyć od podatku? Tego typu tematy przeplatają się z pytaniami o ulgi podatkowe dla rodzin, których członek jest wojskowym lub formularzami podatkowymi dla samozatrudnionych.
2) Seria treści – Meet the Press
“Meet the Press” to seria cotygodniowych wpisów, w których czytelnicy mogą poznać kandayjskich dziennikarzy od innej strony, z takich mediów, jak The Toronto Star, Canadian Press, The Globe and Mail, Huffington Post Canada i VICE Canada. Dzięki serii ruch na stronie zwiększył się o 300 proc.
3) Influencer content marketing – Bupa Blog Awards
Konkurs na najlepszy blog z branży healthy&wellnes. Firma Bupa wykorzystuje nawiązane w ten sposób relacje do budowania kontaktów z wpływowymi influencerami.
4) Infografika – Startups Unicorn
Infografika prezentująca startupy, które osiągnęły wartość przynajmniej 1 miliarda dolarów. Infografika łącząca startupy z inwestorami szybko przyciągnęła uwagę zarówno Aniołów Biznesu, jak i młodych przedsiębiorców.
5) Interaktywny storytelling – makeOKbetter
Interaktywna kampania mająca przekonać rządzących w stanie Oklahoma do nieobcinania budżetu na ochronę zdrowia. Strona daje możliwość zapisania się do ruchu, kontaktu z lokalnymi przedstawicielami i ustawodawcą.
6) Real-time content marketing – Take Back Opening Day
Akacja pod hasłem “Take Back Opening Day” dotyczy celebrowania dnia rozpoczęcia sezonu baseballowego. Firma, która stoi za petycją zaoferowała, że jeżeli 30 drużyn otworzy swój sezon jednego dnia, w przyszłym roku urządzą darmowy grill podczas wszystkich rozgrywek.
7) Social media – The Nissan ALT16 Challenge
Wyzwaniem kampanii było zainteresowanie odbiorców nowym modelem samochodu Nissana. Każde wideo publikowane w ramach akacji #ALT16Challenge na Facebooku marki było zadaniem dla fanów np. zrobienie zrzutu kadru, na którym ukryty jest nowy model auta. Wyniki kampanii to: 37 tys. zaangażowanych fanów i ponad 4 mln wyświetleń filmów.
8) User-generated content – #InternYazaki
Akcja employer brandigowa Yazaki North America, polegająca na zaangażowaniu stażystów organizacji. Młodzi pracownicy mieli za zadanie udostępnić wspomnienie, które kojarzy się im ze stażem w Yazaki. Niespodziewanie akcja odniosła duży sukces w social media. W okresie letnim na Instagramie i Twitterze hasztag #InternYazaki uzyto ponad 1300 razy.
Intern Sam got photographed for @oaklandu today! #InternYazaki pic.twitter.com/KrelonbQPO
— Yazaki North America (@YazakiNA) August 11, 2016
9) Wideo – #BlackTwitterDate
Organizacja if(we) wykorzystała wideo do promocji swojej aplikacji do randkowania, pod nazwą “The One”, stworzonej specjalnie dla afroamerykańskiej części Millenialsów. Narracją w filmie są posty, hasztagi i gify używane na Twitterze.
10) Strona internetowa – The Angle
Strona “The Angle” pełni rolę magazynu internetowego, który ma niebezpośrednio promować sieć hoteli W Hotels. Tematyka magazynu to moda, design, muzyka czy jedzenie. Co miesiąc publikowane jest 10 artykułów, które kontekstowo promują poszczególne hotele sieci. To kolejny przykład branded content w branży hotelarskiej (por. Marriott Hotel).
11) Najlepsza strategia content marketingowa – Energy Life Hacks
Constellation Energy, czyli firma zajmująca się rozwiązaniami dla domów i firm z zakresu energii postawiała sobie za zadanie dotarcie do pokolenia Millenialsów, poprawę ruchu na stronie oraz wzrost zaangażowania w swoich sieciach społecznościowych. Po analizie branży okazało się, że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie contentu, który będzie odpowiadał na pytania młodych ludzi. Edukację prowadzono m.in. za pomocą infografik, czy serii obrazków, które prezentowały sposoby na oszczędzanie energii. Seria nosiła nazwę “Energy Life Hacks”. Dodatkowo do kampanii zaangażowano influencerów, którzy udostępniali materiały edukacyjne na swoich kanałach. Wykorzystano również siłę reklamy natywnej. Miejscem publikowania contentu był Facebook, Twitter oraz LinkedIn. Niektóre treści pojawiły się również na portalach Lifehacker i Urbanbound.