Marketing mobilny, zwłaszcza w świecie B2B powinien być na czele listy “to do” w tym roku. Biorąc pod uwagę wciąż rosnące użytkowanie urządzeń mobilnych i najnowsze badania, przedstawiamy trzy trendy w marketingu mobilnym B2B.
Badania przeprowadzone przez AdMedia Partners pokazują, że dla 63% marketerów, mobile ma wciąż relatywnie niewielki udział w biznesie – ok. 20% lub mniej. Tylko 3% marketerów potwierdziło, że kwestia mobile stanowi u nich ponad 60%. Biorąc jednak pod uwagę coraz większy udział urządzeń mobilnych a marketingu oraz jego rozwój w ciągu ostatnich kilku lat, wkrótce zmieni się to o 180 stopni. Zmienią się również wymagania i oczekiwania względem marketingu mobilnego, zarówno ze strony marketerów, jak i samych użytkowników.
Dlaczego B2B Mobile rośnie?
Powód jest banalny – coraz więcej osób, również tych decyzyjnych, sięga po swój smartfon w obliczu podjęcia ważnej decyzji. Okazuje się bowiem, że aż 42% researcherów B2B, korzystało właśnie z telefonów, podczas procesu zakupowego B2B.
Co ciekawe, dla badaczy, niezwykle interesującą grupą są millenialsi, którzy, co normalne, w większości swojego czasu korzystają z urządzeń mobilnych. Jak podaje Google, “Jeśli nie tworzysz marketingu dla tej grupy, musisz to zmienić i wziąć pod uwagę fakt, jak bardzo zaznajomieni są millenialsi z narzędziami cyfrowymi, które mają ogromny wpływ na ich decyzje.”
Mobilna przyjaźń
Przyjazny dla urządzeń mobilnych design strony, to absolutne minimum, jakie należy zapewnić. Responsywna konstrukcja treści, pozwala na ich dynamiczną zmianę, uzależnioną od rozmiaru urządzenia. Co jednak ważne, to fakt, że responsywny układ strony, pozytywnie wpływa na rankingi Google i czas ładowania stron.
Kolejna sprawa, to kwestia mobilnego e-maila. Marketerzy nie powinni o nim zapominać i pamiętać o optymalizacji treści, które powinny być dostosowane do konkretnego ekranu. Trzeba ustalić ilość contentu, długość linijek, sposób wyświetlania – jednym słowem, każdy element jest niezwykle ważny i należy go sprawdzić.
Powyższy przykład działań marki odzieżowej Avenue pokazuje, że dobry email marketing mobilny to nie tylko dopasowanie treści do wszechobecnych smartfonów, ale również telefonów starszej generacji, które rzadziej, ale wciąż jednak są używane.
Pomyśl o video
Niejednokrotnie z różnych badań, dowiadywaliśmy się, że video jest niezwykle potężnym narzędziem. Nie inaczej przekonuje analiza autorstwa Web Video Marketing Council oraz Google. Według tej drugiej, aż 70% konsumentów ogląda filmy produktowe lub usługowe, w trakcie swojej ścieżki zakupowej. Połowa z badaczy twierdzi, że użytkownicy spędzają co najmniej 30 minut na contencie z sekcji B2B. Jest jednak jedno “ale”. Jeśli video content nie jest dostosowany do urządzenia mobilnego, ze wzrastających wskaźników sprzedaży nici. Ponadto, treści filmowe powinny być łatwo dostępne poprzez media społecznościowe, tak, aby osiągać najlepsze wyniki oglądalności. Co ciekawe, badania pokazują, że użytkownicy wykazują szczere chęci na oglądania dłuższych filmów wideo na swoich urządzeniach mobilnych.
Aplikacje mobilne
Aplikacje mobilne nie są obce dla firm B2C, ale pozostaje pytanie, czy aplikacje mają swoje miejsce w świecie marketingu B2B? Jeśli aplikacja rozwiązuje problem lub ułatwia proces, to jak najbardziej. Marketerzy B2B powinni więc zastanowić się nad, w jaki sposób aplikacja mobilna może rozwiązać problemy ich klientów w komunikacji, zamówieniach, raportach czy w alertach dotyczących zabezpieczeń. Inna droga, to aplikacje, będące mini centrum dowodzenia konferencjami, targami czy imprezami. Dzięki takiemu rozwiązaniu, droga od organizacji do zapisów będzie dużo prostsza, a i jest spora szansa na uzyskanie większego niż zazwyczaj, zaangażowania.
Świetnym przykładem aplikacji idealnej dla marketingu B2B, jest appka Salesforce 1. Zarządzenie biznesem z poziomu telefonu? To już możliwe. Salesforce 1 pozwala na zdecydowanie więcej aniżeli optymalizację funkcji strony internetowej. Dzięki aplikacji, można w czasie rzeczywistym mieć dostęp do danych klienta czy innych urządzeń. Z całą pewnością można powiedzieć, że wartość tej aplikacji jest niezwykle wysoka zarówno dla sprzedających jak i kupujących.