Każdy z nas ma swoją definicję Walentynek. Dla jednych święto kojarzone jest z czerwienią i różem, sercami i komercyjnym charakterem, znowu inni postrzegają ten dzień jako możliwość okazania komuś miłości. Ten szczególny moment w roku jest wyzwaniem dla działów marketingu na całym świecie! Zebraliśmy dla Ciebie z tej okazji najbardziej poruszające i zabawne kampanie walentynkowe ostatnich lat.
Wrigleys
Film „Sarah i Juan” jest często określany jako najbardziej wzruszająca kampania walentynkowa ostatnich lat i dlatego otwiera nasze zestawienie. Piękny cover piosenki Elvisa Presleya jest tłem dla miłosnej historii z niespodziewanym zakończeniem.
Disney+
Disney jak zwykle udowodnił, że prosty przekaz daje wielki efekt. W kampanii z 2021 roku wytwórnia pokazała najbardziej romantyczne i klasyczne sceny ze swoich filmów, które budzą wiele emocji oraz wspomnień. Te krótkie i urocze urywki zaprowadzają nas we wspaniały świat otoczony miłością, jaki od pokoleń prezentuje Disney.
H&M
H&M w doskonały sposób wykorzystał czas Walentynek, stawiając na pomoc małym futrzakom. Kampania „Perrrfekcyjne Walentynki” skupiła się na kociej miłości i ukazaniu jej jako równie pięknej i budującej, jak ta ludzka. Współpraca sklepu z Fundacją Koty z Grochowa przypomina, że święto zakochanych nie dotyczy tylko nas i naszej drugiej połówki, ale wszystkich, których kochamy i możemy pokochać.
Lumiko
Jeśli jesteśmy przy temacie zwierząt, przypomnijmy sobie kampanię masła Lumiko z 2020 roku i krowę – symbol marki w wersji „American Beauty”.
Lenovo
Gdy myślimy o miłości, rzadko pierwsze, co przychodzi nam do głowy to tablet czy inny sprzęt elektroniczny. Lenovo postawiło na promowanie swojego produktu w święto zakochanych, pokazując krótką historię psa, który tęskni za cennymi chwilami ze swoimi właścicielami. Pies, jako główny bohater postanawia pokazać swoim ukochanym, czym jest miłość, przywołując wspólne wspomnienia.
Orientarium ZOO Łódź
Nietypowa kampania ZOO w Łodzi „Zrób sobie prezent na Walentynki i nazwij karaczana imieniem swojego EKS” podaje idealny sposób na Walentynki dla tych, którzy nie rozliczyli się z przeszłością. Spot zachęca do adopcji karaczana, który zostanie smakołykiem dla uroczych surykatek, co bez wątpienia poprawi humor osobie nadającej imię owadowi.
Kampania ZOO w Łodzi nie jest oryginalnym polskim pomysłem. Pierwowzorem była kampania ZOO w El Paso w Teksasie.
Zalando
Zalando w Walentynki, mając na uwadze stosunek, jaki często mamy do byłych partnerów i pamiątek po nich, postawił na ekologiczne podejście. Multibrand zaproponował, aby zamiast wyrzucania ubrań byłego partnera przez okno czy do kosza, skorzystać z możliwości ich wymiany na Zalando Pre-Owned.
Frankie & Benny’s
W dniu zakochanych nie może zabraknąć kultowego motywu z filmu „Zakochany Kundel”. Ten pomysł wykorzystała brytyjska sieć restauracji Frankie & Benny’s.
Adria
Intrygującego motywu wspólnego jedzenia nitki spaghetti w 2008 roku użyła także brazylijska restauracja Adria. Jak widać, pomysł z kreskówki świetnie przyjął się w branży gastronomicznej.
Ryanair
Święto zakochanych nie dla każdego jest radosnym dniem. W ten dzień wielu singli odczuwa samotność i marzy o ucieczce na drugi koniec świata. W tym spocie Ryanair podpowiada, jak uciec od walentynkowego nonsensu i nie dać się zwariować, kiedy wydaje się, że świat wokół oszalał.
Tampax
Włoska kampania z 2011 roku odważnie przestawia plany walentynkowe pewnej pary. Czy humor sytuacyjny dziś spotkałby się z taką samą aprobatą jak wtedy?
Yemeksepeti
Każdy ma swoją definicję udanych Walentynek. Często pary wybierają romantyczną kolację w restauracji, ale wielu zakochanych postanawia zostać w domu i samemu przyrządzić kolację. Yemeksepeti, turecki dostawca jedzenia online, w walentynkowej kampanii przedstawia wizję przygotowań do kolacji, które potoczyły się w zupełnie innym kierunku.
YES
Powiedz to głośno: głównym bohaterem miłosnej historii mogę być Ja. YES zaprosił do kampanii kilka kobiet i postawił je przed lustrem, gdzie poprosił je o wyznanie miłości najważniejszym osobom w życiu. W prosty sposób okazało się, że najtrudniejsze jest wyznanie uczucia sobie samemu.
Calvin Klein
Calvin Klein klasycznie stawia na stonowaną estetykę, w której na pierwszy plan wybijają się dżinsowe produkty marki. Kampania przedstawia kobietę, która postanowiła sama zostać swoją walentynką i obdarować się prezentami.
APART
Szybka i dynamiczna kampania Apartu w barwach różu i czerwieni od razu budzi skojarzenia z Walentynkami. Cztery ambasadorki marki świetnie bawią się, korzystając z fotobudki, gdzie prezentują najnowszą kolekcję biżuterii.
Lindt
Pudełko czekoladek to jeden z najpopularniejszych symboli dnia zakochanych. Lindt w klasyczny i uroczy sposób pokazał, czego od swojego ukochanego oczekuje prawdziwa romantyczka. Miły gest może znaczyć wiele więcej niż wyszukane drogie prezenty.
Wise UP
Szkoła językowa Wise UP w swojej kampanii pokazała miłość międzykulturową, wykraczającą ponad uprzedzenia i bariery. Animowani przedstawiciele różnych kultur i narodowości wyznają sobie miłość, która jest językiem zrozumiałym dla wszystkich zakochanych na świecie.
Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie zadajemy najróżniejsze pytania, które nas nurtują. Przed Google czujemy się anonimowi, co dodaje nam odwagi. Minutowy spot ukazuje wzruszającą historię miłosną, opartą na samych hasłach wpisywanych do wyszukiwarki.
ING Polska
Czy bank może reklamować swoje usługi miłością? Za pomocą trafnej gry słów i zabawnej historyjki miłosnej skąpego Joachima, bank ING udowodnił, że jak najbardziej jest to wykonalne.
Stella Artois
Według niektórych można zakochać się od pierwszego wejrzenia na całe życie. Animowany spot piwa Stella Artois w odwróconej chronologii opowiada o wspomnieniu pierwszego spotkania przy piwie marki, które stało się początkiem wspaniałej i długiej historii miłosnej.
Heineken
Marki piw zdecydowanie dobrze poradziły sobie w tym zestawieniu. Szyjka butelki Heineken w subtelnym ujęciu przywodzącym na myśl pierścionek zaręczynowy to jeden ze sztandarowych przykładów udanych kreacji walentynkowych.
Schwarzkopf
Oryginalne oświadczyny to nie lada wyzwanie w dobie internetu, kiedy trudno wymyślić coś niezwykłego i zaskakującego. Schwarzkopf w swojej kampanii z okazji Walentynek zaprezentował ciekawy pomysł na oświadczyny, który wymagał czasu i pielęgnacji, prawie tak, jak włosy.
Pandora
Walentynki wywołują u każdego inny wachlarz emocji. Pandora w 2021 roku zapytała zaproszonych gości, co znaczą dla nich Walentynki i miłość. Odpowiedzi były różne, ale tym, co je łączyło, była chęć dzielenia ich z bliską osobą. Kampania doskonale wpisuje się w trend autentyczności.
Krakus
Kreacje przedstawiające ogórkowe ludziki Krakusa przeszły do historii. Chrupidyn to ogórkowa wersja powszechnie znanego Kupidyna, stworzonego przez markę. Ten korniszonowy duszek może i nie sprawia, że ludzie wokół odczuwają amory, ale przynajmniej dobrze smakuje.
McDonald’s
Na liście nie może zabraknąć marki McDonald’s, która już nieraz zaskoczyła prostymi, ale niezwykle celnymi kampaniami. Walentynkowa kampania z 2020 roku z Tajlandii to seria subtelnych zdjęć, na których osoby jedzące ulubionego burgera wyglądają, jakby przeżywały romantyczne chwile.
Vanish
Kampania środków do prania błyskotliwie komunikuje, że dla Vanisha nie ma plam, których nie sposób wyprać. Hasło zachęca, aby pamiątką walentynkowej nocy zostały tylko wspomnienia.
Durex
Marka prezerwatyw Durex potrafi oryginalnie podkreślić unikalne cechy produktu. W 2012 roku pokazała, że z jej produktami świętowanie trwa zdecydowanie dłużej.
Schick
Producent maszynek do golenia Schick odważnie wyszedł poza ramy słodkich reklam dla zakochanych, pamiętając, że Klient nie zawsze kupuje sam rdzeń produktu – czasem ważny jest rezultat, który dzięki niemu uzyska.
Many Mornings
Marka skarpetek Many Mornings, której serce bije w Łodzi, w tegoroczne Walentynki postanowiła zaskoczyć. Dość odważne hasło „Miłość od pierwszego… WŁOŻENIA” to dwuznaczna gra słów, która nawiązuje do wygody, jaką dają ich skarpety.
Pracuj. pl
Czy Walentynki to dobra okazja do zareklamowania platformy z ofertami pracy? Oczywiście, jeśli znajdziemy trafny kontekst.
AXE
Dzisiejszy świat nawet w Walentynki nie jest pozbawiony przemocy i wojen. Blisko dwuminutowa reklama produktu AXE od samego początku tworzy napięcie i zapowiada bliską kulminację wydarzeń. Wszystko jednak zmienia swój charakter, kiedy okazuje się, że przedstawione sceny dążą tak naprawdę do ukazania miłości i pokoju.
IKEA
IKEA, znana ze swojego poczucia humoru i zamiłowania do RTM-u, w lutym 2013 roku zamieściła w australijskim czasopiśmie kupon na darmowe łóżeczko dla dzieci. Warunkiem odebrania prezentu było urodzenie się dziecka dokładnie dziewięć miesięcy po Walentynkach.
Xiaomi
Spot, którego akcja dzieje się w salonie branży technologicznej to motyw, który bardzo dobrze znamy z polskiego podwórka. Walentynkowa wersja tego motywu w wykonaniu Xiaomi wypada czarującojak jeden z jej bohaterów.
Open Table
Grunt to pamiętać o swojej grupie docelowej i jej oczekiwaniach. Firma OpenTable zajmująca się rezerwacjami stolików w restauracjach w krótkim spocie kieruje uwagę na Millenialsów, dla których najlepszym prezentem nie są materialne przedmioty, a doświadczenia.
Burger King
Każdy potrzebuje codziennej dawki uwagi. Burger King w 2020 roku z okazji Walentynek postanowił zwrócić uwagę na problem samotności. W ramach akcji można było zdobyć darmowego burgera Whopper w zamian za selfie z samotnym klaunem. Postać była przy okazji lekkim prztyczkiem w nos konkurencji.
Nie jest to jedyny przykład, kiedy sieć fast foodów nawiązała w kampanii do produktów McDonald’s. W 2017 roku marka wypuściła w Izraelu zestawy Adults Meal. Pudełko, oprócz personalizowanego posiłku dla dwóch osób zawierało zestaw zabawek – bynajmniej, nie dla dzieci!
SAXX
Walentynki to także świetna okazja do pomocy i zwrócenia uwagi na ważne problemy. Marka SAXX w okresie tegorocznych Walentynek wspiera walkę z rakiem jąder. Symbolem akcji jest oryginalny naszyjnik w kształcie odwróconego serca, jednocześnie przypominający symbol miłości i męskie narządy płciowe.
U by Kotex
Marka podpasek U by Kotex zwróciła uwagę, że mimo obecnego większego otwarcia się na różne dyskusje, seks podczas miesiączki pozostaje tematem tabu. Z okazji tegorocznych Walentynek marka przygotowała czekoladki, które łagodzą bóle miesiączkowe i zachęciła do poruszenia trudnego tematu.
Coolina
Spot walentynkowy marki noży Coolina jest jednym z kontrowersyjnych przykładów, balansujących na granicy dobrego smaku. Przedstawiona w nim para wymienia się nożami marki z okazji Walentynek. Po odpakowaniu prezentów, zakochani znajdują kod QR, który prowadzi ich do TikToka marki i filmów o dwuznacznym wydźwięku.