Naj­lep­sze reklamy świą­teczne mają to do sie­bie, że pozwa­lają nam odczuć sze­roką gamę emo­cji. Od wzru­szeń, po szczere roz­ba­wie­nie. Które tego­roczne spoty szcze­gól­nie przy­kuły naszą uwagę? Sprawdź prze­gląd wyjątkowych kam­pa­nii bożo­na­ro­dze­nio­wych 2024 roku.

Alle­gro

Alle­gro sły­nie z wyjąt­ko­wych i wzru­sza­ją­cych spo­tów świą­tecz­nych. Rów­nież w tym roku za sprawą krót­kiego filmu opo­wie­dzieli histo­rię, która chwyta za serce. Główną boha­terką jest pani pra­cu­jąca jako osie­dlowy stróż otwie­ra­jący szla­ban, ale jej praw­dziwą pasją jest dzie­le­nie się dobrem z ludźmi, któ­rych widuje każ­dego dnia. Tytu­łowy „dobry duch” świąt działa w obie strony, a hasło „od 25 lat naj­waż­niejsi są dla nas ludzie” wzmac­nia wydźwięk spotu i pod­kre­śla war­to­ści, któ­rymi kie­ruje się marka.

Lidl

O czym marzysz naj­bar­dziej? Rodzina przed­sta­wiona w spo­cie Lidla może zaży­czyć sobie, cze­go­kol­wiek chce – od tale­rza cia­ste­czek i zwie­rzątka, po prze­no­siny w zupeł­nie inne miej­sce. Wszystko za sprawą dzwo­necz­ków przy­nie­sio­nych do domu przez jedną z dziew­czy­nek. Ona jed­nak dostrzega inne zasto­so­wa­nie dla magicz­nego poda­runku – jej per­spek­tywa pozwala nam zoba­czyć, że każdy zasłu­guje na wyma­rzone święta. Poru­sza­jąca opo­wieść została wyre­ży­se­ro­wana przez nagro­dzo­nego Osca­rem Toma Hop­pera.

T-Mobile

Świą­teczny spot T-Mobile opo­wiada histo­rię dwóch dziew­czy­nek z pozor­nie róż­nych świa­tów, ale połą­czo­nych nie­zwy­kłą przy­jaź­nią. Ich spo­tka­nie unie­moż­li­wia szklana ściana, przez którą muszą się prze­bić. Koń­cowe uję­cie poka­zuje dwie roz­bite kule śnieżne, które poka­zują, że boha­ter­kom udało się prze­ła­mać bariery. Do tego wła­śnie zachęca kam­pa­nia, bo kiedy dzie­lące nas bariery i uprze­dze­nia zni­kają, wtedy może poja­wić się bli­skość, któ­rej potrze­bu­jemy nie tylko od święta.

Disney

Krót­ko­me­tra­żowy film wyre­ży­se­ro­wany przez Taikę Waiti­tiego (zna­nego m.in. z nagrodzonego Oscarem filmu Jojo Rab­bit czy serialu Co robimy w ukryciu) uka­zuje nie­ty­pową rela­cję chłopca i ośmior­nicy. Roz­po­czyna się ona od stra­chu i nie­pew­no­ści, aby póź­niej roz­wi­nąć się w nie­zwy­kłą przy­jaźń. Zgod­nie ze sło­wami reży­sera, histo­ria ma łączyć uczu­cia bli­skie nam w cza­sie świąt z emo­cjami i wzru­sze­niami wywo­ły­wa­nymi przez filmy Disneya.

Pepco

Tak czy tak – jak należy spę­dzać święta? Spot Pepco pozwala nam zoba­czyć histo­rię dwóch rywa­li­zu­ją­cych sióstr przy­jeż­dża­ją­cych do rodzin­nego domu. Jedna ma już wła­sną rodzinkę, druga poja­wia się ze swoim kocim pupi­lem. Różni je wiele rze­czy i każda z nich ma inny pomysł na spę­dze­nie świąt. Wzru­sza­jące zakoń­cze­nie poka­zuje jed­nak, że nie­ważne jest to, że robią wszystko ina­czej. Naj­waż­niej­sze, że robią to w zgo­dzie ze sobą. Nie ma prze­cież jed­nego słusz­nego spo­sobu spę­dze­nie świąt (i życia!).

Coca-Cola

Tego­roczny spot Coca-Coli jest uno­wo­cze­śnioną wer­sją kul­to­wej reklamy z 1955 roku. Podob­nie jak pier­wo­wzór przed­sta­wia cię­ża­rówki Coca-Coli poru­sza­jące się po zimo­wych dro­gach pośród zapa­la­nych świa­te­łek świą­tecz­nych. Wpro­wa­dzone zmiany miały pomóc w dosto­so­wa­niu kam­pa­nii do „cza­sów współ­cze­snych”. Spot spo­tkał się jed­nak z kry­tyką czę­ści odbior­ców, któ­rym nie spodo­bało się wyko­rzy­sta­nie sztucz­nej inte­li­gen­cji do tego, by roz­po­wszech­niać ducha świąt.

Apple

Tego­roczny spot Apple łączy pre­zen­ta­cję pro­duktu z war­stwą emo­cjo­nalną przed­sta­wianej histo­rii. Heart­strings (pol. „Struny serca”) to opo­wieść o słabosłyszącym ojcu, który nie jest w sta­nie usły­szeć gra­ją­cej na gita­rze córki. Z pomocą przy­cho­dzą mu jed­nak słu­chawki AirPods Pro 2 z funk­cją apa­ratu słu­cho­wego. Za ścieżkę dźwię­kową spotu był odpo­wie­dzialny zdo­bywca trzech sta­tu­etek Oscara – Paul NJ Ottos­son.

IKEA

Świą­teczna kam­pa­nia szwedz­kiej marki przy­po­mina nam o tym, że nasi zwie­rzęcy towa­rzy­sze też mogą mieć swoje marze­nia. Może być nim na przy­kład fotel, który pozwoli jam­ni­kowi (głów­nemu boha­te­rowi histo­rii) wyj­rzeć za okno i dostrzec swoją sym­pa­tię po dru­giej stro­nie ulicy. IKEA poka­zuje, że pre­zenty to nie tylko radość na święta, ale także na co dzień.

Milka

Cze­ko­la­dowy Miko­łaj Milki zachęca nas do tego, by „przy­mknąć oko” na te wszyst­kie porząd­kowe i kuchenne obo­wiązki, które mają spra­wić, że Święta będą ide­alne. Trzy krót­kie spoty przed­sta­wiają trzy dosko­nale znane nam sytu­acje koja­rzące się z przed­świą­teczną gorączką. Każdy z mate­ria­łów ma ten sam prze­kaz – nie cho­dzi o per­fek­cyj­nie przy­go­to­wany dom, a o spę­dze­nie czasu z bli­skimi.

Pepsi

Pepsi posta­wiło w tym roku na dwie cie­kawe kam­pa­nie. Jedna z nich uka­zuje koja­rzo­nego z rekla­mami Coca-Coli świę­tego Miko­łaja kupu­ją­cego napoje Pepsi Zero Sugar. Dodat­ko­wym żar­to­bli­wym pstrycz­kiem w nos w stronę naj­więk­szego kon­ku­renta był post na Insta­gra­mie, w któ­rym Miko­łaj nie prze­pra­sza za „zmianę frontu”, a wręcz prze­ciw­nie – wprost przy­znaje, że bez­cu­krowe napoje Pepsi są lep­sze.

Drugi spot zaty­tu­ło­wany Psst, poświę­tuj sobie to z kolei zachęta do tego, by tro­chę sobie odpu­ścić i oddać się bar­dziej świą­tecznej atmos­fe­rze. Boha­te­rów reklamy próżno szu­kać w pracy, na stu­diach czy na siłowni. Obo­wiązki pocze­kają, a w święta naj­waż­niej­sza jest bli­skość i wspólne spę­dze­nie czasu.

Media­Markt

Jür­gen Klopp mówiący po pol­sku? Jak naj­bar­dziej – wszystko za sprawą sztucz­nej inte­li­gen­cji wyko­rzy­sta­nej w kam­pa­nii świą­tecznej Media­Markt. Ory­gi­nalna sesja nagra­niowa posłu­żyła do stwo­rze­nia posłu­żyła do stwo­rze­nia wer­sji języ­ko­wych dla 11 kra­jów, w któ­rych funk­cjo­nuje marka. Główny prze­kaz to dba­łość o potrzeby klien­tów nie tylko w trak­cie przedświą­tecznej gorączki.

Apart

Magia dawa­nia pomoże zacza­ro­wać nad­cho­dzące święta – taki jest główny prze­kaz, z którym zostawia nas tegoroczna kampania marki Apart. W pudełku z biżu­te­rią kryje się nie tylko sam pre­zent, ale także spo­sób na to, by dzie­lić się szczę­ściem z bli­skimi.

Ros­smann

Świą­teczna kam­pa­nia Ros­smanna poka­zuje, że zapach to coś wię­cej niż piękny aro­mat. Przy­po­minają o nam o nie­zwy­kłych chwi­lach i spra­wiają, że odda­jemy się wspo­mnie­niom. „Poczuj Święta bar­dziej” to hasło, które jed­no­cze­śnie ma prze­ko­ny­wać do zakupu wyjąt­ko­wych per­fum dla naj­bliż­szych, a także zachę­cać do tego, by razem z nimi spę­dzić ten czas, w pełni odda­jąc się świą­tecz­nym emo­cjom.

TK Maxx

Z pew­no­ścią ni­gdy nie widzie­li­ście tak sty­lowo ubra­nych zwie­rząt! Świą­teczny spot TK Maxx łączy humor z pre­zentacją naj­waż­niej­szego ele­mentu oferty – tutaj kupisz mar­kowe ubra­nia za mniej, nie­za­leż­nie, czy chcesz obda­ro­wać nimi kogoś z rodziny czy swo­jego zwie­rzę­cego pupila.

John Lewis

Na koniec zesta­wie­nia ponow­nie możemy przyj­rzeć się histo­rii dwóch sióstr, jed­nak zupeł­nie innej. W opowieści The Gifting Hour jedna z nich pró­buje upo­rczy­wie i w pośpie­chu zna­leźć pre­zent dla dru­giej. Szuka mię­dzy róż­nymi sto­iskami, a w pew­nym momen­cie wśród wie­sza­ków z ubra­niami tra­fia nie­spo­dzie­wa­nie na kory­tarz pro­wa­dzący w głąb szafy zna­nej z cza­sów dzie­ciń­stwa.

Następ­nie przecho­dzi przez sze­reg pomiesz­czeń, a wraz z nimi prze­wi­jają się wspo­mnie­nia dzie­lone z sio­strą. Osta­tecz­nie wycho­dzi stam­tąd zado­wo­lona z pre­zentu. Na czym pole­ga sekret tego wyboru? Na tym, by wie­dzieć, gdzie szu­kać.