Najlepsze reklamy świąteczne mają to do siebie, że pozwalają nam odczuć szeroką gamę emocji. Od wzruszeń, po szczere rozbawienie. Które tegoroczne spoty szczególnie przykuły naszą uwagę? Sprawdź przegląd wyjątkowych kampanii bożonarodzeniowych 2024 roku.
Allegro
Allegro słynie z wyjątkowych i wzruszających spotów świątecznych. Również w tym roku za sprawą krótkiego filmu opowiedzieli historię, która chwyta za serce. Główną bohaterką jest pani pracująca jako osiedlowy stróż otwierający szlaban, ale jej prawdziwą pasją jest dzielenie się dobrem z ludźmi, których widuje każdego dnia. Tytułowy „dobry duch” świąt działa w obie strony, a hasło „od 25 lat najważniejsi są dla nas ludzie” wzmacnia wydźwięk spotu i podkreśla wartości, którymi kieruje się marka.
Lidl
O czym marzysz najbardziej? Rodzina przedstawiona w spocie Lidla może zażyczyć sobie, czegokolwiek chce – od talerza ciasteczek i zwierzątka, po przenosiny w zupełnie inne miejsce. Wszystko za sprawą dzwoneczków przyniesionych do domu przez jedną z dziewczynek. Ona jednak dostrzega inne zastosowanie dla magicznego podarunku – jej perspektywa pozwala nam zobaczyć, że każdy zasługuje na wymarzone święta. Poruszająca opowieść została wyreżyserowana przez nagrodzonego Oscarem Toma Hoppera.
T-Mobile
Świąteczny spot T-Mobile opowiada historię dwóch dziewczynek z pozornie różnych światów, ale połączonych niezwykłą przyjaźnią. Ich spotkanie uniemożliwia szklana ściana, przez którą muszą się przebić. Końcowe ujęcie pokazuje dwie rozbite kule śnieżne, które pokazują, że bohaterkom udało się przełamać bariery. Do tego właśnie zachęca kampania, bo kiedy dzielące nas bariery i uprzedzenia znikają, wtedy może pojawić się bliskość, której potrzebujemy nie tylko od święta.
Disney
Krótkometrażowy film wyreżyserowany przez Taikę Waititiego (znanego m.in. z nagrodzonego Oscarem filmu Jojo Rabbit czy serialu Co robimy w ukryciu) ukazuje nietypową relację chłopca i ośmiornicy. Rozpoczyna się ona od strachu i niepewności, aby później rozwinąć się w niezwykłą przyjaźń. Zgodnie ze słowami reżysera, historia ma łączyć uczucia bliskie nam w czasie świąt z emocjami i wzruszeniami wywoływanymi przez filmy Disneya.
Pepco
Tak czy tak – jak należy spędzać święta? Spot Pepco pozwala nam zobaczyć historię dwóch rywalizujących sióstr przyjeżdżających do rodzinnego domu. Jedna ma już własną rodzinkę, druga pojawia się ze swoim kocim pupilem. Różni je wiele rzeczy i każda z nich ma inny pomysł na spędzenie świąt. Wzruszające zakończenie pokazuje jednak, że nieważne jest to, że robią wszystko inaczej. Najważniejsze, że robią to w zgodzie ze sobą. Nie ma przecież jednego słusznego sposobu spędzenie świąt (i życia!).
Coca-Cola
Tegoroczny spot Coca-Coli jest unowocześnioną wersją kultowej reklamy z 1955 roku. Podobnie jak pierwowzór przedstawia ciężarówki Coca-Coli poruszające się po zimowych drogach pośród zapalanych światełek świątecznych. Wprowadzone zmiany miały pomóc w dostosowaniu kampanii do „czasów współczesnych”. Spot spotkał się jednak z krytyką części odbiorców, którym nie spodobało się wykorzystanie sztucznej inteligencji do tego, by rozpowszechniać ducha świąt.
Apple
Tegoroczny spot Apple łączy prezentację produktu z warstwą emocjonalną przedstawianej historii. Heartstrings (pol. „Struny serca”) to opowieść o słabosłyszącym ojcu, który nie jest w stanie usłyszeć grającej na gitarze córki. Z pomocą przychodzą mu jednak słuchawki AirPods Pro 2 z funkcją aparatu słuchowego. Za ścieżkę dźwiękową spotu był odpowiedzialny zdobywca trzech statuetek Oscara – Paul NJ Ottosson.
IKEA
Świąteczna kampania szwedzkiej marki przypomina nam o tym, że nasi zwierzęcy towarzysze też mogą mieć swoje marzenia. Może być nim na przykład fotel, który pozwoli jamnikowi (głównemu bohaterowi historii) wyjrzeć za okno i dostrzec swoją sympatię po drugiej stronie ulicy. IKEA pokazuje, że prezenty to nie tylko radość na święta, ale także na co dzień.
Milka
Czekoladowy Mikołaj Milki zachęca nas do tego, by „przymknąć oko” na te wszystkie porządkowe i kuchenne obowiązki, które mają sprawić, że Święta będą idealne. Trzy krótkie spoty przedstawiają trzy doskonale znane nam sytuacje kojarzące się z przedświąteczną gorączką. Każdy z materiałów ma ten sam przekaz – nie chodzi o perfekcyjnie przygotowany dom, a o spędzenie czasu z bliskimi.
Pepsi
Pepsi postawiło w tym roku na dwie ciekawe kampanie. Jedna z nich ukazuje kojarzonego z reklamami Coca-Coli świętego Mikołaja kupującego napoje Pepsi Zero Sugar. Dodatkowym żartobliwym pstryczkiem w nos w stronę największego konkurenta był post na Instagramie, w którym Mikołaj nie przeprasza za „zmianę frontu”, a wręcz przeciwnie – wprost przyznaje, że bezcukrowe napoje Pepsi są lepsze.
Drugi spot zatytułowany Psst, poświętuj sobie to z kolei zachęta do tego, by trochę sobie odpuścić i oddać się bardziej świątecznej atmosferze. Bohaterów reklamy próżno szukać w pracy, na studiach czy na siłowni. Obowiązki poczekają, a w święta najważniejsza jest bliskość i wspólne spędzenie czasu.
MediaMarkt
Jürgen Klopp mówiący po polsku? Jak najbardziej – wszystko za sprawą sztucznej inteligencji wykorzystanej w kampanii świątecznej MediaMarkt. Oryginalna sesja nagraniowa posłużyła do stworzenia posłużyła do stworzenia wersji językowych dla 11 krajów, w których funkcjonuje marka. Główny przekaz to dbałość o potrzeby klientów nie tylko w trakcie przedświątecznej gorączki.
Apart
Magia dawania pomoże zaczarować nadchodzące święta – taki jest główny przekaz, z którym zostawia nas tegoroczna kampania marki Apart. W pudełku z biżuterią kryje się nie tylko sam prezent, ale także sposób na to, by dzielić się szczęściem z bliskimi.
Rossmann
Świąteczna kampania Rossmanna pokazuje, że zapach to coś więcej niż piękny aromat. Przypominają o nam o niezwykłych chwilach i sprawiają, że oddajemy się wspomnieniom. „Poczuj Święta bardziej” to hasło, które jednocześnie ma przekonywać do zakupu wyjątkowych perfum dla najbliższych, a także zachęcać do tego, by razem z nimi spędzić ten czas, w pełni oddając się świątecznym emocjom.
TK Maxx
Z pewnością nigdy nie widzieliście tak stylowo ubranych zwierząt! Świąteczny spot TK Maxx łączy humor z prezentacją najważniejszego elementu oferty – tutaj kupisz markowe ubrania za mniej, niezależnie, czy chcesz obdarować nimi kogoś z rodziny czy swojego zwierzęcego pupila.
John Lewis
Na koniec zestawienia ponownie możemy przyjrzeć się historii dwóch sióstr, jednak zupełnie innej. W opowieści The Gifting Hour jedna z nich próbuje uporczywie i w pośpiechu znaleźć prezent dla drugiej. Szuka między różnymi stoiskami, a w pewnym momencie wśród wieszaków z ubraniami trafia niespodziewanie na korytarz prowadzący w głąb szafy znanej z czasów dzieciństwa.
Następnie przechodzi przez szereg pomieszczeń, a wraz z nimi przewijają się wspomnienia dzielone z siostrą. Ostatecznie wychodzi stamtąd zadowolona z prezentu. Na czym polega sekret tego wyboru? Na tym, by wiedzieć, gdzie szukać.