Wraz z rozwojem technologii mamy do dyspozycji coraz to nowe narzędzia, które z powodzeniem można wykorzystać do budowania narracji brand journalismowej. Jakie będą trendy w brand journalismie w 2016 roku?
Mobilnie
Od tego nie ma już odwrotu. Przekaz musi być dostosowywany do urządzeń mobilnych, tworzony z myślą o użytkownikach mobilnych, a nawet im dedykowany. Jeśli chcemy skutecznie tworzyć historię naszej marki, musimy wyjść poza nawias desktopu. Augment Reality czy Internet of Things to zdecydowanie przyszłość nowoczesnego brand journalismu – te dwa trendy dają możliwość tworzenia niebywale atrakcyjnych treści, które angażują narracyjnie na nieosiągalnym wcześniej poziomie.
Na żywo
Nastała era streamingu. Nadawanie „na żywo” prosto z planu, od kuchni, zza kulis, za pomocą Snapchata, Periscope, funkcji natywnych Facebooka, czy za pomocą dedykowanych platform multimedialnych, to coraz popularniejsza forma emisji treści brand journalismowych. Tego typu content cieszy się coraz większą popularnością i na pewno w 2016 roku będzie na fali wznoszącej.
Wizualnie
Videocontent wchodzi drzwiami i oknami do serwisów społecznościowych, wytyczając tym samym nowe kanały konsumowania treści video. Filmy pojawiły się na Snapchacie, Instagramie i coraz większą popularnością cieszą się także na Facebooku, nie wspominając już o potentatach pokroju Youtube czy bardziej elitarnego Vimeo. Telewizja już od jakiegoś czasu notuje konsekwentne spadki oglądalności i ten trend będzie konsekwentnie postępował.
Wielokanałowo
Youtube, Snapchat, Pinterest, Twitter, Instagram… przybywa aplikacji, możliwości i coraz trudniej nad tym wszystkim zapanować. Dedykowane pod działania PR-owe systemy zarządzania, zintegrowane CRM-y, agregowanie zbiorczych danych w postaci HUB’a ze wszystkich dostępnych kanałów – te trendy w dobie „nadmiaru” informacji i multiplatformowości będą grać pierwsze skrzypce. Należy wypatrywać podobnych rozwiązań które ułatwią życie osobom odpowiedzialnym za wielkokanałową dystrybucję contentu (teraz warto wspomnieć chociażby Prowly).
Ten tekst ukazał się w e-booku dot. Brand Journalismu, wydanego przez ContentHouse.
Brand journalism
- Przegląd inspirujących kampanii
- Wskazówki dotyczące mierzenia skuteczności działań
- Komentarze ekspertów branżowych
- Prognozy czyli brand journalism w 2016 roku
Kliknij, aby pobrać całe wydanie i dowiedzieć się najważniejszych faktów o nowej erze PR.
Autor artykułu: Wiktor Orzeł