Content marketing, czyli wprowadzenie odbiorcy w świat marketingu, za pomocą dobrze napisanego tekstu. Jednak kluczem nie jest to, że ta treść przyciągnie klienta, ale sprawi, że zostanie on na dłużej. I tak, doskonale widać to w B2C, co obrazują badania Content Marketing Institute.

Przede wszystkim cel!

Wbrew pozorom ustalenie dobrego celu wcale nie jest takie łatwe. Jednym z podstawowych, który co jakiś czas przewija się się wśród marketerów, jest kreowanie świadomości marki. Z badań CMI wynika, że aż 84% wskazywało właśnie ten punkt, jako najważniejszy cel w ciągu ostatnich 12 miesięcy. I oczywiście, jest to rzecz istotna, ale spodziewalibyśmy się zapewne, że ten punkt będzie znacznie rzadziej wskazywany, niż budowanie wiarygodności i zaufania w oczach odbiorców. Tymczasem jednak jest zupełnie inaczej, gdyż na zaufanie stawia tylko 65% respondentów. Wśród danych na temat celów, nie mogło zabraknąć też kształcenia odbiorców, co wskazywało aż 75% marketerów.

źródło: contentmarketinginstitute.com

Mamy odbiorcę! Co dalej?

I tu, niestety dane nie są zbyt zadowalające, ale porównując je z zeszłymi latami, napawają optymizmem. Również możemy je wyczytać z powyższego wykresu. Z danych tych wynika, że marketerzy bardziej skupiają się na pozyskaniu nowego odbiorcy, niż utrzymania relacji z tym, który już do nas dołączył. A musimy pamiętać, że to również bardzo istotny element marketingu. I tak, tylko 48% dba o subskrybentów i odbiorców, a 38% buduje z nimi więź. A tu należy zwrócić szczególną uwagę na dobro naszych stałych odbiorców. Warto bowiem dbać o tych, którzy do nas wracają, np. poprzez zaoferowanie interesujących ich treści, rabatów, czy dostępności do takich informacji, które są przeznaczone dla wybranych.

Wszyscy respondenci, a respondenci z dojrzałą organizacją

Ciekawe mogą okazać się również dane, które są zebrane od respondentów, którzy zarządzają dojrzałą organizacją. Zostały one zestawione z ogólnymi wynikami badań i tak oto wygląda rezultat:

źródło: contentmarketinginstitute.com

I tu, rzeczywiście widać różnicę w wynikach. Biorąc pod uwagę wszystkich badanych, tylko 29% wskazało, że zastosowanie content marketingu wpłynęło na ich sukces, przy czym aż 52% badanych, którzy twierdzą iż ich organizacja jest dojrzała również to potwierdziło. Podobnie wygląda kwestia posiadania strategii content marketingowej. Dokument ten, posiada aż 53% dojrzałych organizacji. Wśród wszystkich badanych, do jego posiadania przyznało się tylko 33%.

Co wykorzystują organizacje B2C w content marketingu?


źródło: contentmarketinginstitute.com

W tym przypadku, zapewne nikogo nie zdziwi wysoki wskaźnik publikacji w social mediach (84%) oraz narzędzi analitycznych (83%). Jest to bowiem najlepszy sposób na zbadanie zasięgów, dostrzeżenie grup docelowych i przede wszystkim zapoznanie się w konwersją. Wciąż zadziwiający jest wysoki wskaźnik e-mail marketingu, gdyż jest to 72%. Zadziwiający, gdyż przez wielu uważany jest za zbędny i nieskuteczny, a to nieprawda! Warto inwestować w ten rodzaj content marketingu. Równie istotnym wskaźnikiem w tym badaniu jest korzystanie z CMS-a, gdyż z tej możliwości korzysta jedynie 48% marketerów.

Social media górą w B2C

Skoro ten rodzaj znamy miejsca, gdzie treści content marketingowe są umieszczane, to warto skupić się również na samym rodzaju przekazu.

źródło: contentmarketinginstitute.com

W tym miejscu także brak miejsca na elementy zaskoczenia. Aż 94% respondentów wskazało tu treści publikowane na social mediach, czyli tweety, stories i posty. Na drugiej pozycji w tym zestawieniu znalazły się wpisy na blogu oraz krótkie artykuły (80%). 74% to newslettery. Ciekawe wydają się być również wyniki umieszczania video, w tym streamingów (66%) oraz infografik (54%). Wyniki te pozwalają zauważyć, jakie treści są najpopularniejsze w content marketingu i być może co dopiero wkracza w ten świat, a my możemy wykorzystać ten sposób u siebie.

Budżet w B2C content marketingu

źródło: contentmarketinginstitute.com

I tak, na ten cel aż 31% respondentów wydało mniej niż 100,000 dolarów, a 7% przeznaczyło 1 milion lub więcej dolarów. Natomiast 3%, nie przeznaczyło na ten cel nawet 1 dolara. Biorąc pod uwagę te dane, zapewne większość czytelników zada sobie pytanie, czy w takim razie się to opłaca. I tu z pomocą przychodzą badania, które traktują o tym, czy marketerzy planują zwiększyć budżet na content marketing w roku 2020.

źródło: contentmarketinginstitute.com

Z takim samym budżetem, jak w roku 2019 postanowiło pozostać 23% badanych, ale aż 42% planuje go zwiększyć od 1-9%. Więcej, niż o 9%, wzrośnie natomiast budżet 17% organizacji B2C. Są również tacy, którzy jeszcze nie wiedzą jak będzie wyglądał ich budżet, który przeznaczą na content marketing i jest to 14% wśród respondentów.