A może już jest? Volkswagen pokazał, jak wykorzystywać technologię 3D oraz jak robić to efektownie.
Drukowanie 3D stało się technologią dostępną w coraz w coraz większej ilości branż. Dzięki niej, medycyna, moda i obrona zyskują więcej, ale mogą też oferować dużo więcej. Nie ulegający żadnym dyskusjom ani wątpliwościom potencjał technologii 3D, może być również niezwykle istotną kwestią w przypadku planowania strategii marketingowej, a zwłaszcza content marketingowej.
Według raportu Gartnera, tylko w ciągu trzech ostatnich lat, udziały rynku technologii 3D wzrosły o ponad 30%, a to dopiero początek. Przy wysokim wzroście użytkowania 3D w życiu codziennym, może być ona niezwykle pomocna w rozwoju biznesu oraz strategii marketingowej.
Jak marki mogą korzystać z 3D?
Przede wszystkim, w marketingu treści, tytułowym contentem może być właśnie innowacyjna technologia. Jedną z największych jej zalet jest przecież materializacja kreatywnych pomysłów i dosłowne przenoszenie ich z kartki papieru do rzeczywistego świata. Wybitnym przypadkiem wdrożenia działań content marketingowych w wersji 3D są działania niemieckiego producenta samochodów Volkswagen.
Volkswagen
Marka pomogła swoim obecnym i potencjalnym konsumentom w przeistoczeniu się w projektanta samochodów. Podczas trwania kampanii “The Polo Principle”, każdy z użytkowników mógł za sprawą dedykowanej strony internetowej, kontrolować drukarkę 3D i zaprojektować swoją wersję Volkswagena Polo. Czterdzieści najlepszych projektów wydrukowano, a następnie zaprezentowano je w Kopenhadze, podczas oficjalnej wystawy.
Oprócz tego, że zorganizowany przez Volkswagena konkurs, pozwolił użytkownikom na wykazanie się kreatywnością, marka zyskała coś więcej. Zaangażowanie konsumentów i uzyskanie zaufania, to chyba największa nagroda dla producenta samochodów, a nienachalna organizacja konkursu i przyjazna atmosfera sprawiła, że cały projekt okazał się sukcesem.
Idąc tym tropem, z całą pewnością można powiedzieć, że już wkrótce kolejne marki zdecydują się na taki sam krok, na który zdecydował się Volkswagen. Korzystanie z portali branded contentowych w celu zaangażowania konsumentów i zaciekawienia ich technologią 3D. To doskonały pomysł na dwukierunkową komunikację, umożliwiającą nie tylko zwiększenie zasięgów, ale i sprzedaży.