Jak przygotować atrakcyjne treści, by skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika i doprowadzić do podjęcia decyzji zakupowej? Kluczową rolę w tym zakresie odgrywa właściwe wykorzystanie potencjału power words. To właśnie dobór odpowiednio nasyconych fraz przekłada się na skuteczną promocję firmowej oferty.

Power words, czyli element skutecznego contentu

„Atrakcyjny”, „nowoczesny”, „profesjonalny”, „wyjątkowy”… Nietrudno zauważyć, że tego rodzaju słowa wręcz zalewają internet. Nie jest to jednak przypadkowa moda – powyższe frazy są przykładami power words, które stanowią ważny element strategii contentowej. Wszystko dlatego, że odpowiednio dobrane „słowa mocy” przyciągają uwagę odbiorców i zachęcają ich do podjęcia pożądanego działania. 

Czy właściwy dobór słów może znacząco wpłynąć na rezultaty kampanii marketingowej? Jak najbardziej. Wyniki badań potwierdzają, że wykorzystywanie w treściach reklamowych „słów mocy” przyczynia się do wzrostu konwersji. Oczywiście pod warunkiem, że wybierzemy takie frazy, które będą trafiały do konkretnej grupy docelowej.

Właśnie dlatego specjaliści zwracają szczególną uwagę na strategię doboru power words. Kluczem do sukcesu jest wybór takiego zestawu fraz, który będzie oddziaływał na wyobraźnię i emocje wybranej grupy odbiorców, przekonując ich do zakupu danego produktu czy skorzystania z usługi.

Czytaj też: User generated content, czyli treści szczególnie cenne z punktu widzenia firmy

Rodzaje „słów mocy”

Power words przyjmują wiele postaci. Najpopularniejszym kryterium podziału są emocje lub pragnienia, z jakim związane są konkretne frazy. W ten sposób np. pragnienie bezpieczeństwa czy ciekawość wyznaczają pewne grupy słów wykorzystywanych w trakcie konstruowania treści marketingowych. Jak to wygląda w praktyce?

Doboru „słów mocy” należy dokonywać w odniesieniu do grupy odbiorców i celu, jaki firma chce osiągnąć przy pomocy contentu. Pierwszym krokiem jest zatem zidentyfikowanie persony sprzedażowej

Jakie są oczekiwania Twoich potencjalnych klientów? W jaki sposób Twój produkt lub usługa odpowiada na ich potrzeby? Czy priorytetem dla Twoich odbiorców jest bezpieczeństwo, czy raczej możliwość uzyskania dodatkowych korzyści? To tylko przykładowe pytania, od których warto rozpocząć analizę buyer persona. Szczegółowe badania pozwolą Ci dopasować styl komunikacji do odbiorcy i wybrać odpowiednie power words.

Frazy, które zapewniają o bezpieczeństwie

Jeśli Twoi potencjalni klienci to osoby zorientowane przede wszystkim na poczucie bezpieczeństwa, zoptymalizuj swoje treści, wplatając odpowiednie słowa, na przykład:

  • bezpieczny,
  • niezawodny,
  • autentyczny,
  • sprawdzony.

Oczywiście „słowa mocy” to nie tylko odpowiednie przymiotniki. Frazy typu „bez zobowiązań”, „brak ukrytych kosztów” i tym podobne również zachęcają odbiorcę ukierunkowanego na bezpieczeństwo do podjęcia pożądanej akcji.

AIDA, czyli podstawowa zasada skutecznego marketingu treści. Dowiedz się więcej

Ciekawość i otucha w kilku słowach

Zaciekawienie odbiorcy to podstawa sukcesu każdej kampanii marketingowej. Liczy się angażujący początek – badania pokazują, że użytkownicy chętniej dzielą się treścią zaopatrzoną w nagłówek, który odwołuje się do emocji. Do grupy power words związanych z ciekawością należą między innymi frazy takie jak: „szokujący film”, „kontrowersyjna wypowiedź”, „sekretny przepis”. Oczywiście lista nie jest zamknięta, a dobór konkretnych słów zależy od tego, co konkretnie chcesz wypromować.

A jeśli Twoi odbiorcy potrzebują otuchy? Użyj słów, które są stymulujące, czyli na przykład: „bajeczny”, „magiczny”, „genialny” czy „idealny”. To kolejny interesujący zestaw power words chętnie wykorzystywany przez specjalistów w różnych branżach. Wystarczy odrobina kreatywności, aby skonstruować chwytliwe nagłówki, wykorzystując powyższe słowa, na przykład:

  • Bajeczna suknia wieczorowa”,
  • Magiczna sesja zdjęciowa”,
  • „10 genialnych sposobów na wzrost konwersji”, 
  • „5 pomysłów na idealny prezent dla Niej”.

Pożądanie i greed power words

Kolejną grupą power words są słowa, które rozbudzają pożądanie – potrzebę zakupienia produktu lub skorzystania z usługi. „Niebiańska przyjemność”, „intrygujący zapach”, „hipnotyzujący wzrok” – to frazy, które silnie oddziałują na zmysły, zachęcając użytkowników do kliknięcia.

Inny rodzaj „słów mocy” to tak zwane greed power words. Są to przede wszystkim frazy informujące o gratisach, obniżkach cen czy limitowanych promocjach. W tej grupie znajdziemy między innymi zwroty takie jak: „najniższa cena”, „wyjątkowa okazja”, „bezpłatna wysyłka”. Każdy z nich intensywnie pobudza użytkowników do skorzystania z oferty.

Czytaj też: Jak stworzyć profesjonalny landing page?

W jakich formatach treści warto stosować „słowa mocy”?

Oczywistym miejscem, w którym powinny znaleźć się power words, są nagłówki artykułów, opisów produktowych i materiałów wideo. Wszystko dlatego, że to od zawartości nagłówka zależy, czy użytkownik zapozna się z Twoim contentem. Szczególnie ważna w tym kontekście jest właściwa optymalizacja tytułów, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Poza słowami kluczowymi powinny znaleźć się w nich właśnie power words.

Nie należy zapominać o „słowach mocy” w e-mail marketingu. W końcu jak często ignorujesz sprzedażowe maile? Wystarczy rzut oka na tytuł wiadomości, aby zdecydować, czy warto czytać dalej. Odpowiednio dobrane power words pozwolą Ci nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami.

Power words warto używać zawsze, gdy zależy nam na zwiększeniu wskaźnika konwersji. Landing page, reklamy na Facebooku, firmowy profil w social mediach – w każdym z tych miejsc znajdziemy przynajmniej kilka „słów mocy”. Nie zawsze jednak są one stosowane w przemyślany sposób, a przypadkowy wybór fraz może zdezorientować użytkownika i zniechęcić go do skorzystania z oferty. Dlatego w profesjonalnej strategii contentowej nie może zabraknąć analizy związanej z doborem power words.

Marketing empatii, czyli jak budować emocjonalną więź z rynkiem