Landing page to jedna z najskuteczniejszych form promocji w internecie. Pozwala w atrakcyjny sposób zaprezentować nowe produkty i usługi, pozyskać klientów oraz zwiększyć poziom sprzedaży. Jednym z kluczowych czynników, decydujących o efektywności strony, jest odpowiedni content. Co zrobić, by przygotować takie treści, które pomogą osiągnąć zakładane cele?
Czym jest landing page?
Landing page swoją nazwę zawdzięcza głównej funkcji. To strona, na której użytkownik „ląduje” w trakcie poszukiwania rozwiązania danego problemu lub próbując znaleźć konkretny produkt czy usługę.
Landing page znajduje się poza strukturą serwisu firmowego lub sklepu internetowego. Stanowi pewnego rodzaju reklamę nastawioną na realizację konkretnych celów biznesowych. Stronę lądowania tworzy się najczęściej po to, by zgromadzić leady, wesprzeć sprzedaż konkretnego produktu lub usługi, promować markę czy pozyskać uczestników wydarzeń (np. szkoleń i webinarów).
Czytaj też: Jak promować sklep internetowy za pomocą contentu?
Dlaczego warto przygotować stronę lądowania?
Jak wskazuje Omnisend, landing page charakteryzuje się najwyższym współczynnikiem konwersji (23%) wśród działań służących budowaniu list kontaktów. W związku z tym jest to bardzo atrakcyjny sposób na powiększenie grona klientów. Im więcej stron lądowania, tym lepiej. Według badań, firmy, które dysponują 10-12 tego typu stronami, odnotowują wzrost liczby pozyskanych leadów nawet o 55%.
Jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie swoim produktem lub usługą, bądź też wypromować organizowane wydarzenie, landing page znacząco pomoże w realizacji zamierzeń. Pamiętaj jednak, aby w ramach jednej strony lądowania skoncentrować się na realizacji jednego celu biznesowego. Dzięki temu osiągniesz najlepsze wyniki.
Sam formularz kontaktowy nie skłoni jednak klientów do rejestracji. Konieczne jest zaprojektowanie zestawu treści, które zbudują Twoją wiarygodność i pokażą użytkownikowi, dlaczego warto zostawić dane kontaktowe. W jaki sposób stworzyć profesjonalny content na landing page?
Jak zaprojektować skuteczne treści?
Zanim przystąpisz do opracowywania treści, wybierz usługę lub produkt przeznaczone do promocji, a następnie przeprowadź analizę słów kluczowych. To bardzo ważne, by w treści znalazły się frazy, które doprowadzą użytkowników na landing page.
Strona powinna być przejrzysta i czytelna, w tym celu można podzielić ją na kilka wyraźnie wyodrębnionych sekcji. Dzięki temu przewijający ją użytkownik będzie mógł szybko znaleźć to, czego szuka. Pamiętaj również, by w odpowiedni sposób wyeksponować kluczowe elementy treści. Jak to wygląda w praktyce?
Jak stworzyć skuteczną strategię contentową? Dowiedz się więcej
Atrakcyjny nagłówek i ciekawy wstęp
W pierwszej sekcji landing page powinien znaleźć się dobrze widoczny i atrakcyjny nagłówek. To właśnie od niego zależy, czy użytkownicy zapoznają się z dalszą częścią strony oraz czy w rezultacie podejmą pożądane działanie.
Postaraj się, aby nagłówek był krótki, chwytliwy i odpowiadał na problem użytkownika. Może to być nazwa promowanego produktu wraz z informacją o zapewnianych przez niego korzyściach. Pod nagłówkiem zamieść kilka zdań wprowadzających. Pamiętaj, że treść musi być ciekawa dla odbiorcy, inaczej zrezygnuje z przeglądania strony.
Intuicyjny formularz kontaktowy
Jeśli Twoim celem jest generowanie leadów, formularz kontaktowy to kluczowy element landing page. Musi wyróżniać się w strukturze całej strony, by skutecznie przyciągnąć uwagę użytkowników.
Należy jednak pamiętać, że potencjalni klienci nie są skłonni do podawania dużej liczby danych. Dobre efekty osiągniesz, prosząc użytkownika o imię oraz adres mailowy. Wartym polecenia pomysłem jest również umieszczenie danych kontaktowych firmy, aby użytkownicy mogli swobodnie wybrać formę komunikacji.
Dokładnie opracowane muszą zostać zarówno rozwiązania graficzne, jak i treści formularza. Warto przygotować co najmniej dwie wersje i wykonać testy A/B, by dowiedzieć się, która opcja bardziej zachęca do rejestracji. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet najlepiej skonstruowany formularz nie pomoże, jeśli nie przekonasz klienta, że warto zostawić dane kontaktowe. W jaki sposób to zrobić?
Prezentacja korzyści z oferty sprzedażowej
Najprostszym sposobem na zachęcenie klienta do rejestracji jest zaproponowanie określonej korzyści. Może być to rabat na skorzystanie z usługi, bezpłatne szkolenie czy e-book. Taką informację możesz zamieścić w samym formularzu, stosując atrakcyjne call-to-action (CTA).
Na landing page koniecznie powinna znaleźć się sekcja, w której przedstawisz zalety swojej oferty. Dobrym pomysłem jest przygotowanie angażującego materiału wideo, ponieważ około 50% odbiorców najpierw szuka contentu wideo promującego produkt, a dopiero potem podejmuje decyzję o przejściu na stronę sklepu.
Zaprezentuj również dane liczbowe i opinie zadowolonych klientów. Pamiętaj, by testimoniale pisane były prostym, zwięzłym językiem, a także o wzbogaceniu tych treści atrakcyjnymi grafikami.
Czytaj też: Testimoniale, czyli cenne rekomendacje klientów
Efektywne call-to-action na landing page
Call-to-action to obowiązkowy element stron lądowania. Czasami zawierają one kilka CTA, aby mobilizować użytkownika do działania w czasie, gdy zapoznaje się on z poszczególnymi sekcjami dłuższej strony. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić z liczbą CTA, a także, by miały one konkretny charakter. Zgodnie z wynikami badań rzeczowe call-to-action generują więcej kliknięć niż przyciski zawierające ogólną treść.
W toku projektowania landing page należy kierować się kilkoma przydatnymi wskazówkami. Po pierwsze, podziel całą stronę na czytelne i atrakcyjne graficznie sekcje. Po drugie, twórz krótkie i konkretne treści. Po trzecie zadbaj o dobrze wyeksponowany, intuicyjny formularz kontaktowy. Pamiętaj również o przedstawieniu zalet oferty – zaprezentuj dane liczbowe oraz opinie klientów. Landing page stworzona w taki sposób z pewnością przyniesie wymierne korzyści.