Opisy produktów, artykuły zewnętrzne i treści wideo mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania sklepu internetowego. Ogromną rolę odgrywa także promocja treści w mediach społecznościowych oraz płatne kampanie reklamowe. W każdym z tych obszarów cele marketingowe można osiągnąć dzięki odpowiednio przygotowanemu contentowi.

Skuteczne artykuły zewnętrzne

Artykuł zewnętrzny, czyli treść o płatnym charakterze przeznaczona do publikacji na zewnętrznym portalu, to dobry sposób na promocję sklepu internetowego. Trzeba jednak pamiętać, że nie może to być jedynie opis samego produktu – taki artykuł powinien przede wszystkim dostarczać konkretnych informacji potencjalnym klientom. Z badań wynika, że użytkownicy w internecie bardzo często szukają rozwiązań określonych problemów. Jak wskazuje Marketing Insider Group, wśród tysiąca najpopularniejszych fraz w Google najwięcej jest właśnie haseł typu „how to”.

Dlatego też pożądane efekty przynosi tworzenie treści o charakterze poradnikowym. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep internetowy z gitarami, możesz napisać artykuł, w którym wskażesz, jaka gitara jest najlepsza dla początkujących. Ważne, by teksty tego typu były poprawne pod względem merytorycznym i przedstawiały sposoby rozwiązania danego problemu. Jeśli artykuł nie będzie konkretny, użytkownik poszuka odpowiedzi w innym miejscu. Na Twoje nieszczęście pewnie będzie to strona konkurencji.

Czytaj też: Jak tworzyć skuteczne treści poradnikowe?

Odpowiednia forma i anchor tekst

Poza merytoryczną treścią liczy się także forma. Pisz przystępnym językiem, dostosowując tone of voice do grupy docelowej. Artykuł zewnętrzny musi również przyciągać uwagę odbiorców atrakcyjnym tytułem i angażującym wstępem. Większość użytkowników czyta bowiem jedynie pierwsze linijki tekstu, a resztę tylko pobieżnie przegląda.

Celem artykułu zewnętrznego jest przekierowanie użytkownika do Twojego sklepu. Dlatego treść musi zachęcać odbiorcę do kliknięcia w link. Klient, który zastanawia się, jaką gitarę kupić, powinien trafić na stronę kategorii lub konkretnego produktu – tak, by otrzymał to, co sugeruje mu treść, pod którą „zaszyty” jest link.

W tym kontekście ważne są również kwestie związane z SEO. Największą skuteczność ma anchor typu Exact Match (anchor sprzedażowy). Pamiętaj jednak, że zamieszczanie zbyt dużej liczby takich linków w tekście może poskutkować blokadą ze strony Google.

Wybierając portal do publikacji artykułu, należy mieć na uwadze, by był on powiązany z obszarem Twojej działalności i cieszył się aprobatą internautów. W ten sposób dotrzesz do grupy docelowej i zwiększysz sprzedaż, a także wzmocnisz swoją pozycję jako eksperta w branży.

Czym jest UX writing i kiedy warto go stosować?

Kampania promocyjna na Facebooku

Profesjonalny content jest również kluczem do promocji sklepu internetowego na Facebooku. Statystyki mówią same za siebie – według Findstack umieszczenie odpowiedniego call to action w treści sprawia, że CTR jest nawet 2,85 razy wyższy.

Jak wskazuje Hootsuite, aż 58% użytkowników udaje się na stronę internetową sklepu z poziomu reklam wyświetlanych w Facebook Stories. W story możesz na przykład zapowiedzieć nowy produkt, tworząc maksymalnie 20-sekundową relację wideo. Oczywiście decydującą rolę odgrywa atrakcyjna treść. Historia, którą przedstawisz, powinna być prosta, krótka i angażująca.

W kontekście promocji sklepu internetowego na Facebooku nie należy zapominać o formacie karuzeli. To świetny sposób na przedstawienie całej serii produktów w jednej reklamie. Ma ona również inne zastosowanie – pozwala zaprojektować atrakcyjną wizualnie opowieść, która może prowadzić do prezentacji oferowanego produktu. Poza estetyczną warstwą graficzną, skuteczna reklama karuzelowa wymaga oryginalnego tekstu podstawowego, ciekawych nagłówków i przekonującego CTA.

Czytaj też: Jakie social media wykorzystać do dystrybucji treści marketingowych?

Content marketing i reklamy Google

Profesjonalny content przekłada się również na sukces płatnych kampanii reklamowych tworzonych w Google Ads. Konfiguracja kampanii decyduje o tym, kto zobaczy Twoją reklamę. Jednak to, czy użytkownik w nią kliknie, zależy od treści, którą otrzyma. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na jej przygotowanie.

Promocja sklepu internetowego w Google Ads może odbywać się na różne sposoby. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest w tym przypadku kampania produktowa, która polega na wyświetlaniu zdjęć produktów opatrzonych ceną. To bardzo dobra forma promocji, ale jeśli chcesz zwiększyć zasięg działań marketingowych, warto wykorzystać potencjał różnorodnych słów kluczowych. Duże pole do manewru dają w tym kontekście elastyczne reklamy tekstowe.

W tym przypadku do dyspozycji są 4 teksty reklamy i 15 nagłówków. Każdy z tych elementów powinien zostać precyzyjnie dopracowany, by treść eksponowała atuty produktu i unikalną wartość Twojej oferty. Na końcu dwóch ostatnich tekstów reklamy warto zamieścić atrakcyjne call to action. Pamiętaj również, by w treści w naturalny sposób rozlokować słowa kluczowe.

Marketing automation, czyli sposób na zwiększenie efektywności

Potencjał wideo marketingu

Prowadząc działania marketingowe w Google Ads, nie należy lekceważyć kampanii wideo. Wymagają one większego zaangażowania niż kampanie produktowe i reklamy tekstowe, ale są warte zachodu. Według The Social Shepherd, aż 78% reklamodawców odnotowało wzrost sprzedaży właśnie dzięki wideo marketingowi.

O ile w kampanii produktowej liczą się przede wszystkim profesjonalne zdjęcia produktów, to w przypadku wideo marketingu konieczne jest stworzenie spójnego i atrakcyjnego przekazu w ramach storytellingu. Dlatego kluczem do sukcesu jest oryginalny, pomysłowy scenariusz.

Przygotowanie contentu wideo, który nie zostanie pominięty przez użytkownika, nie jest łatwym zadaniem. Podobnie jest także w przypadku reklam tekstowych i różnych formatów reklam na Facebooku. Również źle napisany artykuł zewnętrzny nie wygeneruje ruchu w sklepie, nawet jeśli zostanie opublikowany na portalu odwiedzanym przez tysiące użytkowników. W każdym z tych przypadków liczy się jakościowa treść – taka, która angażuje odbiorcę, wskazując konstruktywne rozwiązanie problemu i dostarczając mu rozrywki na najwyższym możliwym poziomie.

Czytaj też: Jaki content najbardziej nadaje się na materiał wideo?