Według najnowszych badań Boost the News, artykuły online cieszą się popularnością niezwykle krótko. Już po jednym miesiącu, ruch na nich spada aż o 98%. Robi się więc nieprzyjemnie, bo przecież nie o taki efekt wszystkim chodzi.

Skąd taki wynik?

Analizę przeprowadzono na 30 artykułach, opublikowanych na różnych blogach, w przedziale czasowym od września do grudnia 2015 roku. Biorąc pod uwagę fakt, że analizie poddano blogi o różnych rozmiarach, wyegzekwowane dane są względne. Okazuje się, że w 74% przypadków, artykuł osiąga najwyższy wskaźnik oglądalności w dniu jego opublikowania. Pozostała część osiąga najlepsze wyniki drugiego lub trzeciego dnia od publikacji. Dobre wskaźniki jednak szybko maleją, a to staje się przyczyną nerwowości i trosk ze strony wydawców oraz marketerów.

writing computer nails

Co to oznacza?

Dla marketerów oraz wydawców powyższe dane mogą stanowić niemały problem. Pierwsi, doskonale wiedzą, że teraz walka o czytelnika jest jeszcze bardziej zaciekła, a treść musi być niemalże cały czas promowana i regularnie tworzona. Dla marketerów jest to wielki znak zapytania stawiany przy skuteczności ich działań. Inwestując w promocję artykułu nierzadko duże pieniądze, oczekiwany wynik odsłon jest zdecydowanie większy, aniżeli ten osiągany na kilka pierwszych dni od publikacji artykułu.

Co zrobić?

Okazuje się, że nie każdy artykuł może tracić na swojej wartości w pierwszy miesiąc po jego opublikowaniu. “Wystarczy”, że treści w nich zawarte nie będą tracić na aktualności. Przykład? Tekst przedstawiający 7 darmowych narzędzi do tworzenia infografik w serwisie Social Press. Coraz częściej marketerzy, ale i nie tylko, korzystają z możliwości udostępniania infografik z kilku bardzo ważnych względów – są one lepiej pozycjonowane, zdecydowanie szybciej zapadają w pamięć i przykuwają wzrok. Dlatego ludzie szukają informacji na ich temat, a jako, że większość nie zamierza za nie płacić, artykuł opublikowany w serwisie Social Press, niemalże sam podaje się im na tacy i spełnia wymogi użytkowników, prezentując narzędzia dobre i darmowe.

article

To bardzo ważne, aby treści artykułu były atrakcyjne dla użytkownika końcowego i miały charakter tekstu rozwiewającego wszelkie wątpliwości czytelnika. Dlaczego? Bo zawsze będzie ktoś, kto będzie miał z danym aspektem problem konsumencki i zawsze będzie chciał go rozwiązać.

Kolejna sprawa to grafiki. Ze zdjęciami jest bardzo podobnie jak w przypadku infografik – są one dużo lepiej pozycjonowane. A dobrze dobrana grafika potrafi zachęcić przez bardzo długi czas do przeczytania artykułu.

obraz

Nie zapominajmy o słowach kluczowych, których odpowiednie przygotowanie, może przyczynić się do późniejszego sukcesu działań SEO. Warto jednak pamiętać o gruntownej analizie, gdyż tylko wtedy analiza może przynieść założone korzyści.

Atrakcyjność, aktualność, dobrze dobrane grafiki i słowa kluczowe. Z jednej strony, wydawać by się mogło, że to tak niewiele, ale z drugiej, spełnienie wszystkich warunków, często wymaga długich godzin pracy. Wynagrodzenie jednak może być naprawdę satysfakcjonujące – wyobraźcie sobie, że Wasz artykuł nie “znika” z sieci po miesiącu od publikacji, mijają kolejne tygodnie, a on nadal cieszy się popularnością, inspiruje innych do działania, a także pomaga im w rozwiązaniu problemu. Jest to wspaniała i co najważniejsze, naprawdę realna perspektywa.