Content marketing oferuje szeroką gamę działań dla branży parentingowej. Warunkiem powodzenia jest odpowiednie dopasowanie strategii do potrzeb i specyfiki grupy docelowej. Najlepsze efekty przynosi realizacja przekrojowego planu, obejmującego m.in. treści edukacyjne, e-commerce content, politykę SEO oraz kanały dystrybucji. Warto pamiętać także o potencjale user generated content oraz praktyce wsłuchiwania się w głos społeczności.

Parentingowy marketing treści

Branża parentingowa to jeden z najbardziej perspektywicznych segmentów rynku. Jej oferta sprzedażowa, związana z rozwojem i opieką nad dziećmi, jest niezwykle istotna z punktu widzenia rodziców. Jako że dobrostan dziecka wymaga kompleksowych działań, w ofercie branży parentingowej znajdziemy zarówno potrzebne sprzęty np. wózki, jak również ubrania, żywność, zabawki czy poradniki poświęcone wychowaniu dzieci.

Produkty oferowane przez branżę parentingową pomagają rodzicom w zapewnianiu dzieciom odpowiedniej opieki i jak najlepszych możliwości rozwoju. Każdego roku na rynku pojawia się wiele użytecznych rozwiązań, tak więc sklepy stacjonarne i internetowe mają do zagospodarowania ogromny potencjał. W związku z koniecznością przygotowania jakościowych treści oraz rosnącą rolą zakupów online, cennym wsparciem w tym segmencie rynku są działania contentmarketingowe.

Jakie treści sprawdzą się najlepiej?

W tworzeniu contentu dopasowanego do potrzeb odbiorców branży parentingowej kluczowe znaczenie ma zrozumienie motywacji, jakimi się kierują, gdy wybierają określone produkty. W związku z tym należy zwracać przede wszystkim uwagę na kwestie związane z jakością i bezpieczeństwem produktów, takie jak materiały, z jakich zostały one wykonane czy posiadane atesty. Równie ważne są korzyści płynące z ich użytkowania, związane ze zdrowiem oraz rozwojem psychicznym dziecka. Słowem – należy podkreślać gwarancję bezpieczeństwa danego produktu/usługi, bo tego oczekuje grupa docelowa.

Kolejny, niezwykle istotny, choć nieraz pomijany aspekt, to perspektywa rodzica. Treści powinny być wzbogacane o wątki dotyczące tego, jak produkty z branży parentingowej ułatwiają rodzicom wykonywanie codziennych obowiązków. Warto akcentować fakt, że dzięki nim mogą oni poświęcić dzieciom więcej czasu i uwagi. Wyposażeni w taką wiedzę właściciele sklepów z produktami dla dzieci mogą zacząć planować działania z zakresu marketingu treści.

Precyzyjny e-commerce content

Kluczowym elementem strategii contentmarketingowej w branży parentingowej jest tzw. e-commerce content, czyli treści do sklepu internetowego. Obejmują one regulamin, politykę prywatności, politykę cookies, FAQ oraz opis na stronę główną sklepu, prezentujący zarys oferty sprzedażowej. Miejsce na jej pełną prezentację to kategorie i podkategorie, zawierające odpowiednio przyporządkowane produkty.

Warto pamiętać, że precyzyjne ich opisanie to nie tylko kwestia customer experience, ale także szansa na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Słów kluczowych należy użyć także w opisach konkretnych produktów, prezentując korzyści płynące z ich zakupu. Komunikację ułatwi wyposażenie strony sklepu w interfejs konwersacyjny (chatbota), udzielającego klientom podstawowych informacji na temat oferty.

Czytaj też: Treści, których potrzebujesz, kiedy otwierasz sklep internetowy

Tematyczny blog edukacyjny

W realizacji celów sprzedażowych pomoże uruchomienie bloga tematycznego, który jest poświęcony kwestiom związanym z parentingiem i wychowywaniem dziecka. Najbardziej użyteczny charakter mają artykuły łączące walory edukacyjne, zapewniające konkretną wiedzę rodzicom, z prezentacją zalet i korzyści płynących ze stosowania konkretnych produktów. Odpowiednie wyważenie tych dwóch elementów, wraz z regularnym publikowaniem contentu, buduje i wzmacnia zaangażowanie odbiorców. Warto zadbać także o linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak również o linkowanie między blogiem a stroną sklepu.

Optymalizacja pod kątem SEO

W kontekście działań contentmarketingowych na stronie sklepu oraz na blogu bardzo ważne są kwestie SEO. Odpowiedni dobór słów kluczowych oraz tworzenie treści dopasowanych pod kluczowe frazy wyszukiwane przez użytkowników to warunek skutecznego pozycjonowania naszej oferty. Optymalizując treści, warto zadbać o frazy typu long-tail, ponieważ rodzice często poszukują produktów wykonanych np. z określonego materiału, w konkretnym kolorze czy odpowiednich dla danej kategorii wiekowej.

Regularna komunikacja w social mediach

Prowadząc działania, nie można zapominać o mediach społecznościowych. To nie tylko ważne kanały dotarcia do klientów, ale także możliwość prezentowania produktów w sposób dopasowany do charakterystyki danego portalu. Korzyści przyniesie wykorzystywanie różnych formatów treści – postów, infografik, zdjęć oraz wideo. Dobrym rozwiązaniem będzie zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, która pozwoli wzbogacić wizualnie nie tylko stronę sklepu, ale także komunikację w social mediach.

Warto poświęcić również czas na angażowanie się w dyskusje na portalach społecznościowych, np. na fanpage’u naszego sklepu na Facebooku. Odpowiadając na komentarze użytkowników, możemy zasugerować im na przykład wybór z naszej oferty produktu, którego poszukują.

Współpraca z ekspertami

W branży parentingowej kluczowe znaczenie ma rzetelność przekazywanych informacji. Dlatego przy tworzeniu contentu należy rozważyć opcję współpracy ze specjalistami zajmującymi się dziedzinami związanymi z dziećmi. Eksperci, w zależności od modelu współpracy, mogą tworzyć treści samodzielnie, zapewniać eksperckie komentarze do naszych artykułów lub pomagać w charakterze konsultanta. Wzmacnianie wizerunku marki obecnością specjalisty pomoże w lepszym promowaniu naszych treści. W tym zakresie przydatne będzie również wsparcie influencerów zaznajomionych ze specyfiką branży.

Potencjał user generated content

Elementem strategii może być również user generated content. Największą wartością treści tworzonych przez użytkowników, w postaci opinii o produktach, testimoniali czy recenzji, jest autentyczność i konkret. Nic tak nie przekonuje do zakupów, jak opinie innych zadowolonych rodziców. Warto odwołać się także do social listeningu i śledzić kwestie poruszane np. na forach dyskusyjnych. To dobry punkt wyjścia do tworzenia wpisów blogowych i postów w mediach społecznościowych.

Jak wykorzystać treści UGC w marketingu? Dowiedz się więcej

Cenne wsparcie ze strony agencji interaktywnej

Skuteczna realizacja strategii contentmarketingowej wymaga wiedzy, czasu i kompetencji. Dlatego też warto rozważyć zlecenie tego zadania agencji interaktywnej. Zatrudnieni w niej specjaliści dobrze znają branżę i posiadają niezbędne narzędzia umożliwiające sprawne prowadzenie kampanii. Dzięki doświadczeniu i know-how przygotują i wdrożą kompleksowy plan działań we wskazanych obszarach. Co ważne, nieustannie śledzą także najnowsze trendy, w związku z czym, w razie potrzeby, szybko dopasują charakter działań oraz ich skalę do zmieniających się uwarunkowań.

Content marketing in-house czy w ramach outsourcingu?