Odpowiedni content może rewolucjonizować sposób, w jaki przyciągasz i angażujesz klientów. W naszym poradniku opisujemy wpływ wartościowych i dopasowanych treści oraz zdradzamy tajniki stojące za sukcesami sklepów internetowych.

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce, właściciele początkujących oraz małych sklepów internetowych stają przed wieloma wyzwaniami. Jak zbudować swoją markę, zdobyć zaufanie klientów i utrzymać ich lojalność w tak konkurencyjnym otoczeniu? Pytania te towarzyszą wielu przedsiębiorcom, którzy pragną przyspieszyć rozwój swojego biznesu, wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić swoim klientom niezapomniane doświadczenia zakupowe.

Pierwsze kroki w e-commerce są pełne wyzwań. Skupiając się na promowaniu produktów i atrakcyjności ofert, łatwo jest przeoczyć fundament, który kształtuje trwałe relacje z klientami, czyli odpowiedni dopasowane treści. Wyobraź sobie, jak Twój sklep może wybić się na tle konkurencji, oferując nie tylko produkty, lecz także edukować klienta i dawać mu wartość.

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem „Jak contentem wypełnić łańcuch dostaw?”, który pomoże Ci odkryć potencjał efektywnego wykorzystania contentu w budowaniu relacji z klientami, by Twoja marka stała się naturalnym wyborem podczas ich zakupowych poszukiwań.

Poradnik ContentStandardMateriał ten jest skarbnicą wiedzy dla każdego właściciela sklepu internetowego. W publikacji omawiamy, w jaki sposób wykorzystać treści, zarówno te związane z komunikacją sprzedażową, jak i posprzedażową, aby perfekcyjnie dopasować content na każdym etapie ścieżki zakupowej. Wskazujemy również, dlaczego klienci rezygnują ze zakupów w Twoim sklepie, jak skutecznie radzić sobie z porzuconymi koszykami oraz jak ogromne znaczenie mają opcje dostawy i programy lojalnościowe.

Nie zabrakło także głosów ekspertów z różnych branż oraz case studies prezentujących ciekawe taktyki stosowane przez sklepy internetowe w obszarze komunikacji z klientami.

Przeczytasz m.in. wskazówki od przedstawicieli takich marek jak x-kom, PayU, IKEA, Sodexo, ORLEN Paczka czy Ceneo, a także wielu innych specjalistów, którym bardzo dziękujemy za podzielenie się swoją wiedzą i perspektywą!

Litery

Content is King

W dynamicznym świecie e-commerce rola content marketingu nie może być lekceważona. Jest to nieodłączny element skutecznej strategii na drodze do osiągnięcia sukcesu. Można wręcz powiedzieć, że content marketing oraz wysokiej jakości treści stanowią fundamenty owocnej działalności e-commerce. Dzięki niem możesz w kreatywny i przemyślany sposób przedstawić odbiorcom przedstawić Twoje produkty lub usługi. Content pozwala im dostrzec, w jaki sposób mogą one wpłynąć na polepszenie ich życia czy dostarczyć konkretnych korzyści.

Publikację rozpoczynamy tekstem o tym, jak rozpoznać treści o wysokiej wartości oraz jak skutecznie je tworzyć i dystrybuować. Ponadto, badamy, czy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, faktycznie mogą stanowić cenne wsparcie w procesie tworzenia wartościowych treści. Dowiesz się także, w jaki sposób unowocześnić strategię contentmarketingową, by osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Język korzyści w e-commerce

Niektóre treści po prostu chce się czytać – wzbudzają zainteresowanie, utrzymują uwagę i zostają w pamięci na długi czas. Inne z kolei szybko ulatują z pamięci. Dlaczego tak się dzieje?

Różnica często polega na sprytnym wykorzystaniu języka korzyści, czyli technice, która pozwala potencjalnemu nabywcy poznać rzeczywiste zalety płynące z zakupu lub skorzystania z danej usługi. Dzięki temu jesteś w stanie pokazać, w jaki sposób zakup może autentycznie odmienić życie lub pomóc odbiorcy. Nawet jeśli Twój asortyment nie jest jedynym tego rodzaju na rynku, zawsze masz możliwość wyróżnienia się dzięki opisom opartym na języku korzyści. To właśnie one przekonają klienta, aby dokonał zakupu właśnie w Twoim sklepie.

Każdy produkt i usługa rządzą się swoimi prawami, dlatego podpowiadamy, jak kształtować i dostosowywać język korzyści do różnych rodzajów produktów, przede wszystkim zaś do różnych grup odbiorców.

Porzucone koszyki
źródło: unsplash.com

Porzucone koszyki

Największym wyzwaniem dla właścicieli sklepów internetowych są porzucone koszyki. Według danych dostarczonych przez Instytut Baymard zaledwie około 31% klientów, którzy dodają produkty do koszyka, faktycznie finalizuje zakup. Istnieje wiele powodów takiego zachowania, stąd warto zrozumieć, jakie elementy Twojej strony internetowej mogą wpływać na częstotliwość porzucania koszyków.

Czynniki negatywnie wpływające na proces zakupowy mogą pojawić się na każdym etapie ścieżki zakupowej, a więc kluczowe jest dokładne jej przeanalizowanie. Dzięki temu upewnisz się, że użytkownicy nie napotkają żadnych przeszkód, które potencjalnie skłoniłyby ich do rezygnacji z koszyka i zakupu.

Lektura poradnika pozwoli Ci na odkrycie newralgicznych punktów oraz poznanie skutecznych strategii zmniejszających liczbę porzuconych koszyków. Dowiesz się także, jak sprawnie przypominać klientom o ich pozostawionych koszykach.

Magia obsługi posprzedażowej

Relacje z klientami kształtują się nie tylko przed i trakcie zakupu. Nabierają one szczególnej wagi w obszarze komunikacji posprzedażowej, rozpoczynającej się już po zakończeniu transakcji. Niestety, wiele przedsiębiorstw nie docenia potęgi wsparcia oferowanego po zakupie. Mowa m.in. o jakości i obsługi w przypadku wymiany, zwrotów, reklamacji czy wsparcia technicznego. Istotne jest również monitorowanie zadowolenia klienta oraz budowanie trwałej więzi, która skłoni go do powrotu do Twojego sklepu. Dzięki temu Twój sklep stanie się dla klienta symbolem pozytywnych doświadczeń.

Prezentujemy strategie skutecznej obsługi posprzedażowej oraz przedstawiamy sposoby, jak poprzez automatyzację możesz zoptymalizować ten proces, przewidując potrzeby klientów i znacząco go usprawniając. Odkryjesz, jak tworzyć głębsze więzi z klientami, by stali się oni nie tylko zadowolonymi, ale i lojalnymi nabywcami.

Wodospad
źródło: unsplash.com

Siła contentu w lejku sprzedażowym

Wysokiej jakości treści są istotne na wszystkich etapach i w każdej formie komunikacji z klientem. Wpływ dobrego contentu jest potężny – nie tylko pobudza zainteresowanie i przekonuje potencjalnego klienta do finalizacji zakupu, ale również umożliwia budowanie trwałych relacji. To właśnie one są kluczem do tego, aby klienci wracali z chęcią do Twojego sklepu.

W publikacji ujawniamy, jak wykorzystać content w celu skutecznego zachęcenia klientów do zakupów. Opowiadamy o różnych rodzajach treści, które sprawdzają się na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego. Co więcej, wraz z ekspertami omawiamy metody personalizacji treści w trakcie ścieżki zakupowej, aby dostosować komunikację do zróżnicowanych typów odbiorców – zarówno w obszarze B2B, jak i B2C.

Programy lojalnościowe

Jednym z najefektywniejszych sposobów na przyciąganie, utrzymywanie oraz zwiększanie lojalności klientów są programy lojalnościowe. Dzięki nim klienci nie tylko chętniej powracają do sklepu, ale również chętniej polecają go znajomym, a także dzielą się recenzjami produktów. Pozwala to na rozbudowanie kręgu zainteresowanych, potencjalnych klientów.

Opisujemy bogactwo korzyści płynących z programów lojalnościowych, a także odkrywamy, jak zbudować program, który przyniesie korzyści zarówno Tobie, jak i Twoim klientom. oraz jak go analizować i monitorować jego skuteczność. Przedstawiamy inspirujące przykłady doskonale prowadzonych programów lojalnościowych, które mogą stanowić źródło cennych pomysłów.

Paczka
źródło: unsplash.com

Opcje dostawy

Dostawa to niezwykle istotny element dla klientów. Często zdarza się, że brak ulubionej opcji dostawy skutkuje rezygnacją z zakupów i porzuceniem koszyka. Według raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska największą popularnością cieszą się automaty paczkowe. W roku 2022 aż 84% ankietowanych wskazało tę opcję jako swoją ulubioną.

Podpowiadamy, jak personalizować opcje dostawy i uatrakcyjnić ofertę, aby wyróżnić się spośród konkurencji i spełnić oczekiwania różnych klientów. Ponadto omawiamy obowiązki sprzedawców w kontekście procedur zwrotów i reklamacji. Przedstawiamy także strategie monitorowania jakości usług dostawy, co pozwoli Ci na udoskonalenie procesów oraz dostarczenie klientom rozwiązań idealnie dopasowanych do ich potrzeb.

Przyczyny rezygnacji z zakupów

Dla sprzedawców niezmiernie istotne jest stawienie czoła wyzwaniom związanym z porzuceniem koszyków przez potencjalnych klientów. Warto poznać różnorodne powody, które skłaniają ich do zaniechania transakcji, aby upewnić się, że porzucone koszyki nie są rezultatem błędów na Twojej stronie. Mogą to być inne przyczyny niż tylko zbyt skomplikowany proces płatności czy ograniczone opcje dostawy. Nawet detale mają znaczenie – począwszy od estetyki strony internetowej, poprzez jakość prezentowanych zdjęć, aż po treści zawarte na witrynie.

Omawiamy skuteczne strategie, które pomogą zachęcić klientów do dokończenia procesu zakupowego. Dzielimy się również cennymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji sklepu internetowego. Dzięki nim będziesz w stanie szybko wykrywać ewentualne błędy i niedoskonałości, które mogą prowadzić do porzucenia koszyków w Twoim sklepie.

W raporcie zebraliśmy rady i wskazówki od specjalistów związanych m.in. z e-commerce, logistyką i marketingiem. Swoją wiedzą zdecydowali się także podzielić przedstawiciele agencji, platform dla e-commerce i radcy prawni. Dziękujemy za cenny wkład i merytoryczne opinie ze strony wszystkich ekspertów.

Poradnik ContentStandard

Patronami publikacją są: Izba Gospodarki Elektronicznej oraz Business Centre Club.

Partnerem strategicznym poradnika jest:ORLEN PaczkaZobacz więcej

lub