Loading...
X

Wartościowa fabuła, czyli jak robić content w filmie

źrodło: io9.gizmodo.com

źrodło: io9.gizmodo.com

Elementy content marketingu, które najczęściej są używane, to przede wszystkim grafiki, zdjęcia, infografiki oraz krótkie filmy wideo. Jednak wiele firm znalazło również inne rozwiązanie. Nie jest ono tanie, ale szalenie skutecznie. Film.

Lego Movie

Niewątpliwy i bezkonkurencyjny lider w dziedzinie fabularnego content marketingu. Lego, swoimi działaniami, zdaje się mówić „Tak to się robi”. No właśnie, jak?

Firma mogła iść na łatwiznę i stworzyć coś, co będzie świetną bajką dla dzieci, ale zapomną o niej równie szybko, jak o tym, że wczoraj na obiad była okropna, zielona zupa. Zamiast tego, producenci postanowili stworzyć zabawny, ale i mądry film. Jego limitem jest jedynie limit wyobraźni publiczności. Brzmi zachęcająco, prawda? Bo najwspanialsze w Lego Movie jest to, że bawi i cieszy również dorosłych. I właśnie tym faktem, Lego udowodniło, że content w filmie może być idealnie wpisany. Strategia jest prosta – Lego Movie pokazuje to, czego oczekuje widownia. Dzieci chcą bawić się legendarnymi już zabawkami, a dorośli przekonują się, że bez względu na wiek, warto czasami rozbudzić swoją wyobraźnię i poczuć się jak za czasów dzieciństwa. Przesłaniem filmu jest o wiele więcej niż hasło „Kup nasze produkty”. W tym filmie, zabawka Lego, tak naprawdę przestaje być zabawką, a medium inspirującym do działania, tworzenia własnych historii i przygód. Twórcy filmu pokazali, że doskonale znają swoich odbiorców i udowodnili, że film może trafiać do ich serc. Lego Movie, przede wszystkim mówi, a nie sprzedaje i pokazuje tak naprawdę naszą codzienność i rzeczywistość, w jakiej przyszło nam żyć. Tak proszę państwa, robi się content marketing w filmie.

BMW

Znany wszystkim samochód jako środek do realizacji najważniejszych celów? Owszem. Tym razem, w dziesięciominutowej etiudzie „Powder Keg”, będącej tylko jednym z wielu elementów projektu BMW „The Hire”, do którego zaproszono najlepszych reżyserów z całego świata. W tym filmie, jeden z fotografów wojennych, zostaje śmiertelnie postrzelony, a zadaniem jego kierowcy pozostaje wypełnić ostatnią wolę zmarłego. Oczywiście z pomocą niezawodnego samochodu BMW, który ukazany jest, jak już wspomniałam, do realizacji celów wyższych.

Filmów powstało w sumie osiem, a każdy z nich chwyta za serca i w nienachalny sposób promuje markę.

Allegro

Polskie Allegro zrobiło coś, czym absolutnie, w każdej sytuacji, powinniśmy się chwalić. Opowiedziane na nowo polskie legendy, w niczym nie ustępują światowym produkcjom, jednocześnie będąc przykładem świetnie wykorzystanego content marketingu. Literacki eksperyment, nieoczywista reklama i przede wszystkim, nowatorskie podejście do sprawy. Sześć opowiadań, inspirowanymi polskimi legendami, powstało w formie unowocześnionej, alternatywnej, sci – fi, a także humoreski zabarwionej patriotycznie. Oprócz tego, stworzono dwa krótkometrażowe filmy, które ukazały legendy w nowoczesnej odsłonie. Łączą w sobie to, co tradycyjne, a więc treść, z tym, co nowoczesne, a więc stylem życia, sposobem mówienia i przedstawieniem postaci, które okazały się niezwykle atrakcyjne dla odbiorców.

„Smok” i „Twardowsky” to świetne przykłady tego, w jaki sposób przedstawić content marketing w filmie. Filmy mówią, a nie sprzedają, chwytają za serce i przede wszystkim wzbudzają ogromną ilość emocji. A firma, którą promują, jest gdzieś w tle, nienachalnie się wybijając. Brawo Allegro!

Matty Brown

Sześciominutowy film „A colorful life”, z technicznego punktu widzenia jest filmem branded contentowym, będącym jednym z wielu, przygotowanym na potrzeby kampanii dla Samsunga. Tytułowe, barwne życie przedstawione w filmie niemal nie pokazuje Samsunga, a raczej styl życia, sztukę i kulturę oraz to, jaki mają na nas wpływ. Dzieło Matty’ego Browna uczy, wzbudza wiele emocji i w wirtuozyjny sposób pokazuje swoją nonszalancję, która z kolei sprawia, że „A colorful life” jest dziełem zdecydowanie lepszym niż inne.

Jak dziewczyna

16- minutowy film dokumentalny, okrzyknięto diamentem wśród filmów branded contentowych. „Throw like a girl”, to historia 13- letniej Mo’ne Davis. Jest sportsmanką i pokazuje, że jest po prostu cudowna. Reżyserią zajął się sam Spike Lee, a marką, którą film promuje, jest Chevrolet. Inspirująca powieść o dziewczynie, walczącej ze stereotypami, seksizmem i pokazującej, że może wszystko. Mo’ne chce grać w baseball i koszykówkę, bo chce, ale też, bo może. Chevrolet w ten sposób, chce się zidentyfikować z wszystkimi, którzy chcą osiągać wielkie rzeczy, którzy chcą robić to, co kochają i, którzy nie boją się przeciwności losu.

Top

free newsletter templates powered by FreshMail