Loading...
X

Branded content w praktyce

Kaminiarz Branded content w praktyce

Czy można sprzedać lub chociażby wypromować boczek za pomocą content marketingu? Oczywiście! Potrzebujesz tylko dobrej strategii content marketingowej, jednego serwisu i ciekawej komunikacji w social media.

Poznaj case study serwisu branded content Lubienaboczku.pl i zobacz, jak treści pozycjonują markę w praktyce.

Zobacz też: Case study serwisu branded content dla marki Jurajska – „Twoja Równowaga”

Kaminiarz to rodzinna marka obecna na polskim rynku od 1926 roku. Firma od lat pozostaje liderem wśród producentów boczku w Polsce. Specjalnością marki jest wyrób bekonu w różnych wariantach dedykowanych zarówno branży HoReCa, jak i największym sieciom handlowym w Polsce. W ofercie firmy znajdują się również produkty bezglutenowe.

Pozycja i zainteresowanie boczkiem i innymi wędlinami poza TV i bezpośrednim kontaktem w sklepie prawie nie istnieje. Dodatkowo boczek – kojarzony głównie z kuchnią amerykańską i carbonarrą –  nie ma zbyt dobrej opinii, zwłaszcza w czasach „fit” i „gluten-free”.

Cel:

Wypozycjonowanie marki Kaminiarz w Google jako producenta boczku oraz portalu Lubięnaboczku.pl – serwisu poświęconego przede wszystkim odkrywaniu możliwości jakie boczek wnosi do każdej kuchni.

Wyzwanie:

W przystępny sposób zbudować pozytywny wizerunek niepopularnego składnik polskiej kuchni jakim jest boczek oraz podnieść świadomość marki Kaminiarz wśród konsumentów jako lidera w produkcji bekonu.

Realizacja:

Chcąc odświeżyć pozycjonowanie marki Kamianiarz , działania rozpoczęto od stworzenia zupełnie nowej strony http://www.kaminiarz.pl, która pozwoliła profesjonalnie zaprezentować paletę produktową, by zainteresowani mogli bez trudu odnaleźć kluczowe dla siebie informacje.

W kompleksowej strategii komunikacji marki wiele miejsca poświęcono content marketingowi. Start kampanii poprzedziło uruchomienie portalu branded contentowego, Idea serwisu była jedna – ma być smacznie i inspirująco. Tak powstał portal Lubienaboczku.pl, którego nazwała idealnie wpisała się w strategię komunikacji marki.

serwis-lubienaboczku.pl_

Zaangażowanie influencerów do tworzenia wiarygodnych treści

Istotną kwestią było zaangażowanie influencerów, którzy tworzyli autorskie i dedykowane pod portal przepisy z boczkiem w roli głównej. W serwisie, który regularnie wypełniał się treścią, można było znaleźć kilkadziesiąt różnorodnych przepisów – od śniadaniowych propozycji przez deserowe wariacje po kolację. Blogerzy, którzy podjęli się tego zdania to doświadczeni kucharze – Tomasz Lach z Zajadam.pl oraz Dorota Wdowińska-Rozbicka z DorotaSmakuje.pl. Dzięki ich pracy portal wypełnił się nie tylko wartościowymi treściami, ale również zdjęciami.

W czasie tworzenia treści uwzględniona została również sezonowość. Na portalu pojawiły się treści i przepisy dedykowane sezonowi grillowemu, świętom Bożego Narodzenia czy Wielkanocy.

przepisy-lubie na boczku - serwis branded content

Wartością dodatkową były treści czysto redakcyjne o charakterze edukacyjnym, lifestylowym i ciekawostki. W ich ramach poruszane były tematy związane z mitami na temat boczku czy ciekawostkami historycznymi. Te artykuły realizowane były w formie „Boczkopedi”.

boczkopedia - serwis branded content
W ramach zabawy formatem, redakcja zebrała liczne ciekawostki o bekonie, które zaprezentowane zostały w formie mapy świata. Zebrane informacje były idealnym contentem do postów publikowanych w social media.

boczkopedia - serwis branded content

Komunikacja w social media jako paliwo dla popularności serwisu

Profil na Facebooku miał być przede wszystkim kanałem, za pośrednictwem którego odbiorcy będą przechodzili do serwisu. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ profil Lubie na boczku był budowany od podstaw. Nie obyło się tutaj bez wsparcia mediowego i kampanii promocyjnej.
Analizy treści publikowanych w social media wykazywały, że największą popularnością wśród fanów cieszyły się teksty o charakterze ciekawostek.

boczek-psoty - serwis branded content

Dobre i regularnie publikowane treści, zaangażowanie wiarygodnych influencerów oraz pomysł na komunikację (z przymrużeniem oka) pozwoliły na uzyskanie bardzo dobrych wyników  zaangażowania. Odbiorcy pogłębiali swoje wizyty, a notowany współczynnik odrzuceń w Google Analytics był niski (nawet kilkanaście procent) jak na tego typu serwis z treściami. Czytelnicy często wracali po kolejne inspiracje.

Efekt:

Dzięki contentowej synergii działań, czyli stworzonego portalu Lubienaboczku.pl i treściami redakcyjnymi, wartościowymi linkami odsyłającymi od blogerów i używania uch wizerunku w samym serwisie oraz działaniom w social mediach udało się stworzyć sprawnie działający portal, którego treści są polubiło Google.

Frazy jak np. pizza z boczkiem, kanapki z boczkiem, dania z boczkiem czy przepisy z boczkiem po pół roku pracy redakcyjnej znalazły się na wysokich pozycjach pierwszej strony wyszukiwarki Google.

boczek-google1 serwis branded contentboczek-google3 serwis branded contentboczek-google2 serwis branded content

W kontekście branży udało  się umieścić markę Kaminiarz na pozycji pierwszej pod frazą „boczek paski” i „boczek kostka”.

Dzięki kompleksowym działaniom, wykorzystującym możliwości content marketingu i social media, w ciągu kilku miesięcy portal i profil marki zgromadził liczną i aktywną społeczność fanów gotowania, którzy nie tylko sięgali po przepisy, ale także przesyłali swoje smaczne rozwiązania.

Zobacz też: Angażujący branded content tylko na smartfonie, pokazują wyniki badań

Strategia, wdrożenie i redakcja serwisu oraz komunikacja w social media: ContentHouse

Kampania mediowa: agencja Insignia

Top

free newsletter templates powered by FreshMail